Marta Gardell, administradora de l’Hotel-Restaurant Bon Retorn

Entrevista a Marta Gardell, administradora de l’Hotel-Restaurant Bon Retorn, establiment que participarà en la 5a edició dels Tastets Surrealistes de Figueres.

- En primer lloc, defineix-nos, breument, l’hotel:
És de gestió familiar, de 50 habitacions, que busca, entre tot l’equip, oferir el millor servei possible als hostes, potenciant al màxim els nostres punts forts. L’hotel també té un restaurant amb cuina mediterrània, on els productes autòctons i de km 0 tenen un gran protagonisme.

- Quina és la teva valoració, com a dona empresària i propietària d’un restaurant?
El fet d’estar al capdavant d’un negoci implica més exigència, més dedicació, més rigor... És molt important tenir capacitat de lideratge per poder gestionar, de la millor manera, els equips humans, i especialment en una mitjana empresa on el contacte directe amb l’equip és constant.

- I un dels temes estrella, la conciliació familiar, com ho portes?
La veritat és que m’és realment difícil trobar un equilibri satisfactori entre els dos mons, bàsicament perquè la feina d’hostaleria no entén d’horaris. Si en altres sectors ja de per si és complicat, imagina’t gestionar un negoci que està obert les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Encara que s’intenti desconnectar, la feina sempre està present.

- Té facilitats la dona per ser empresària actualment? Els rols a la parella han canviat?
Avui dia, la dona empresària ho té més fàcil que fa uns anys, precisament per aquest canvi de rols. Afortunadament, i cada vegada més, la repartició de tasques entre els dos membres de la parella és equitativa, així que la feina de casa ja no recau només sobre la dona. No obstant això, encara queda força camí per fer en aquest sentit perquè l’equitat sigui total.