Perfumeria Marcó

Parlem amb en Miquel de la històrica Perfumeria Marcó de Figueres, sobre aquests dies nadalencs i sobre com arriba a influenciar la publicitat televisiva en els clients.

La història
Els seus inicis es remunten a principis del segle passat, quan la família Marcó va obrir com a botiga de corderia i ganiveteria. A poc a poc van anar apostant pels productes cosmètics, convertint-se en perfumeria l’any 1931, al carrer Girona. Des de llavors i fins a l’actualitat, de generació en generació, especialment de pare a fill, han ofert els millors productes de bellesa del mercat.

Els clients
La clientela de la perfumeria sol ser bastant diversa: “En general, durant l’any, rebem clients de Figueres i comarca, així com persones del sud de França, gràcies a la interessant situació de Figueres, prop de la frontera. En l’època turística, tenim passavolants de tot Europa”.

Les festes nadalenques
De cara a aquests dies nadalencs, en Miquel afirma que en el seu cas són dies importants pel que fa a la feina i les vendes. Tanmateix, comenta que la plena activitat se centra especialment en els últims dies, ja que “normalment els perfums són els obsequis nadalencs que s’adquireixen a última hora”. Així, afegeix que “un perfum sol ser un regal agraït, la gent el valora”. Recentment, els productes que triomfen més són, segons en Miquel, “els estoigs amb productes corporals, els quals últimament es venen molt bé”.

La publicitat
Preguntant-li sobre quins perfums acostumen a ser els més venuts, Marcó ho té molt clar: “Malauradament, la publicitat de les multinacionals té molt, molt poder. La majoria de la gent entra a la botiga ja amb la idea de comprar aquell perfum que han vist anunciar-se per la televisió, mostrant-se bastant reticents: és a dir, allò que no coneixen, millor no provar-ho. Això no ha de ser així, sinó que tothom hauria de mostrar-se obert a olorar”.