Facebook Twitter Instagram WhatsApp
    Trending
    • El Consell Comarcal impulsa un recurs per prevenir i millorar l’addicció dels joves a les pantalles
    • Figueres inaugura la restauració de les Basses del Terrisser
    • Agostino Avventurato, alcaldable pel PP a Castelló-Empuriabrava
    • Vilafant demostra que els jocs són una eina educativa
    • SOM marca el rumb cap a la millora de la seguretat a Castelló i Empuriabrava
    • Tots els sabors de Roses a la Ruta de la Tapa
    • Presentació del VI Fòrum Viles Florides a Castelló d’Empúries
    • La 3a edició del Saló dels Oficis reunirà 150 empreses, 3000 alumnes i administracions amb 14 sectors de formació professional
    WhatsApp Twitter Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Homenatges Vellesa
      • Cultura
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»3.784 persones, 64 colles i 48 carrosses desfilaran al Carnaval de Roses
    Cultura

    3.784 persones, 64 colles i 48 carrosses desfilaran al Carnaval de Roses

    9 de Febrer de 202327 Vistes
    3.784 persones, 64 colles i 48 carrosses desfilaran al Carnaval de Roses

    3.784 persones i 64 colles -48 d’elles amb carrossa-, són ja les inscrites per desfilar durant les passades del Carnaval de Roses que tindran lloc el divendres 17 de febrer (passada de nit, a les 21 h), dissabte 18 (desfilada de tarda, a les 16 h) i diumenge 19 (passada de migdia, a les 12 h) .

    Entre el 16 i el 20 de febrer, Roses viurà una nova edició de la seva multitudinària festa de Carnaval, enguany recuperant la totalitat d’activitats després d’una edició de 2022 encara marcada per les restriccions de la pandèmia, en què només es van poder celebrar els actes a l’aire lliure. Amb 3.784 persones ja inscrites, es preveu superar la participació dels 4.000 “passants” durant les desfilades -comptant els grups que assisteixen cada any sense haver realitzat la inscripció prèvia- que, units als milers de persones que cada any s’apleguen per gaudir de l’espectacle, ompliran Roses de color i animació.

    El Carnaval de Roses 2023 s’iniciarà dijous amb una cercavila de benvinguda a Sa Majestat el Rei Carnestoltes, acompanyada per la banda de percussió Ociart. Un cop a l’envelat de la plaça Frederic Rahola, el grup de versions Orquestra Mitjanit i el Dijous Kuit de la Joventut Rosinka, celebraran l’arribada del rei.

    La música i el ball per a totes les edats i públics estan garantits un any més amb les actuacions programades pel Departament de Festes de l’Ajuntament: les versions dels grups Bruixa Express, Pelukass, Los 80 Principales i l’Orquestra La Principal de la Bisbal, juntament amb la discomòbil infantil de DJ Gres-k Planet, ompliran d’animació l’envelat de la plaça Frederic Rahola, mentre que les propostes musicals per al públic més jove vindran de la mà dels dj’s Lia Jensen, Mon DJ, DJ Dulo, DJ Office, Ruben Rider i Adrià Giner DJ, a l’escenari de la pista annexa del Pavelló d’Esports.

    Un Carnaval històric que manté vives les tradicions

    Una de les característiques del Carnaval de Roses és el manteniment d’actes que gaudeixen d’una llarga tradició. És el cas de la celebració de l’Arribada del Rei Carnestoltes amb el traspàs de poders (la clau, la vara i les 100 pessetes), que l’alcalde fa al rei dels poca-soltes. Roses és una de les poques poblacions que manté encara viva la celebració de seguici mortuori del difunt Rei Carnestoltes, l’enterrament de la sardina, i la posterior purificació pel foc amb un espectacle pirotècnic.

    Una altra tradició, aquesta en l’apartat gastronòmic, arriba la darrera jornada quan els carnavalers de Roses s’apleguen per fer el darrer àpat conjunt: una multitudinària arrosada que congrega prop de 2.500 persones, i que enguany com a novetat incorpora l’opció d’arròs vegà.

    INFORMACIÓ D’INTERÈS

    * Punts liles. El Carnaval de Roses tornarà a disposar per tercer any de Punts Liles per sensibilitzar, prevenir i abordar actituds masclistes i comportaments sexistes. Estaran situats al port, a l’envelat de la plaça Rahola i a la pista annexa del Pavelló durant la realització de les diferents activitats.

    * Per veure les passades, disposa de la instal·lació d’una plataforma alçada a la plaça Catalunya, degudament senyalitzada i habilitada amb una rampa d’accés, destinada a facilitar una òptima visibilitat a les persones amb mobilitat reduïda. El consistori vol garantir d’aquesta manera que tothom pugui gaudir de la festa en les millors condicions.

    * Gots reutilitzables. El que fins l’any passat era una recomanació per a les colles participants en el Carnaval de Roses, enguany ha passat a ser una norma d’obligat compliment: tots els gots emprats durant els actes de Carnaval han de ser reutilitzables.

    * Pel que fa a les restriccions en la vialitat amb motiu de les cercaviles, l’avinguda de Rhode i tots els seus accessos es tancaran els dies i hores següents:

    Divendres, dissabte i diumenge:
    – Entre la rotonda de l’Elefant Blau i la rotonda de Turisme, 2 hores abans de la passada
    – Entre la rotonda de Turisme i el port, 3 hores abans de la passada

    Dilluns:
    -Entre la rotonda de Turisme fins a la plaça Sant Pere, a partir de les 14 h

    Els carrers afectats pel tancament, les àrees d’aparcament habilitades -tant per a turismes com per a autobusos-, i les restriccions d’estacionament, seran senyalitzats amb prou antelació.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    Vila-sacra us convida a la Passió del 8 d’abril

    14 de Març de 20239 Vistes
    Cultura

    Figueres celebra el POPULÀRIA 2023, la mostra biennal d’entitats d’arrel tradicional

    14 de Març de 202315 Vistes
    Cultura

    El celler Marià Pagès presenta el vi “Senyor de les Pedres” a la Jove Confraria

    13 de Març de 202336 Vistes
    Cercar

    Revista Crae 370

    370CRAE
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2023 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.