Ca La Valeria, un restaurant casolà per a sentir-se com a casa

Enzo i Mara són una parella d’italians que van arribar a Roses fa 20 anys. Després de treballar en diversos restaurants, el 2008 van decidir obrir el seu propi establiment. Un petit local anomenat Ca La Valeria, que ofereix paella, fideuà, suquet de peix i, com no podia ser d’altra manera, un tiramisú excel·lent. Ben aviat posaran en marxa un servei per portar-te aquests deliciosos plats a casa teva.

Quina és la filosofia del vostre restaurant?

Nosaltres no estem en primera ni segona línia de mar, sinó que estem situats en la part interior de Roses. Per això hem d’esforçar-nos més a l’hora de captar clients i fidelitzar-los perquè repeteixin i perquè parlin bé de nosaltres. I això es fa oferint bona qualitat a un preu molt ajustat, i dispensant molta atenció al client. Sempre dic que Ca La Valeria és un restaurant de menjar casolà en el qual el client ha de sentir-se com en la seva pròpia casa.

Quin tipus de cuina oferiu?

Encara que Mara i jo siguem italians, el nostre restaurant no està especialitzat en la pasta, tot i que haig d’admetre que un dels meus plats estrella és el tiramisú, que és una recepta italiana molt popular. Nosaltres estem a Roses i ens hem adaptat al que demanen els nostres clients. Oferim un excel·lent suquet de peix, que és un plat que agrada molt a gairebé tothom, i també cuinem una fideuà i una paella delicioses.

Teniu carta i menú?

Tenim tres menús tancats de 12, 15 i 20 euros, amb tot inclòs, i també tenim carta. Però vull destacar que, per a nosaltres, un dels menús més importants és el menú infantil, que enguany costa 12 euros. Sempre hem intentat captar a gent amb família i nens. El nostre és un local tranquil, en una zona tranquil·la, on les famílies i els nens són benvinguts.

Heu fet canvis per a fer front a la crisi de la Covid?

Sí. Aquest hivern volem potenciar el servei a domicili dels tres plats estrella que hem esmentat abans: suquet de peix, paella i fideuà. Hem vist que, malgrat la pandèmia, els nostres clients no volen renunciar a reunir-se davant un bon àpat amb els seus familiars i amics els caps de setmana. Abans teníem un encàrrec d’aquest tipus de tant en tant. i era el mateix client qui venia a recollir-lo. Ara volem potenciar aquesta oferta i oferir-ho com a canal de venda als nostres clients perquè puguin gaudir d’aquests plats a les seves cases.

Què diuen els vostres clients de vosaltres?

El que tothom ens fa notar és que tenim molt bona relació qualitat-preu i també una molt bona atenció. En aquest negoci mai saps quantes persones vindran a menjar, però nosaltres sempre ens esforcem per tenir-lo tot disposat per a cobrir la demanda. Es necessita constància i estar preparat sempre per a oferir el millor servei possible. El client és el centre del nostre treball i és ell qui pot fer-nos la millor publicitat parlant bé de nosaltres. Cal guanyar-se a la clientela. Al final, a vegades només són petits detalls, però tot suma.

Com heu passat el que portem d’any?

Hem perdut març, abril, maig i juny per la pandèmia. Al juliol i agost va abaixar el volum de negoci perquè aquest estiu han vingut menys francesos, però afortunadament ha arribat més gent de Catalunya que altres anys, i això ha compensat en bona part la caiguda del turisme estranger. Ja saps que aquí vivim de l’estacionalitat, però si Ca La Valeria segueix oberta després d’onze anys, és perquè alguna cosa funciona.