Anna Massot

La regidora reconeix que ha estat un any de mandat "més complicat que els anteriors", però fa un balanç positiu perquè hi ha bones perspectives de futur i fins i tot s'han iniciat alguns nous projectes que poden donar molt bons fruits al municipi.

Quin balanç fas d'aquest primer any de mandat a l'Ajuntament?

En general podem dir que ha estat un any atípic sobretot arrel de la situació que s'ha esdevingut amb aquesta crisi provocada per l'aparició de la Covid-19, però també cal tenir en compte que ha estat el primer any de legislatura amb un equip de Govern nou compost per dues formacions polítiques diferents. Per tot plegat, ha estat un any més complicat que els anteriors, però en faig un balanç positiu perquè s'ha pogut treballar bé i hi ha bones perspectives de futur, doncs s'han iniciat fins i tot alguns nous projectes que poden donar molt bons fruits.

Quins han estat els principals reptes a les teves àrees?

Personalment, en aquest nou mandat he continuat assumint les àrees que ja eren de la meva competència a l'anterior legislatura (Ensenyament, Participació Ciutadana i Treball, Formació i Ocupació) però hi he sumat l'àrea de Benestar Social i Famílies com a novetat.

En totes les àrees el que hem fet ha estat consolidar i reforçar els projectes i programes que ja es duien a terme, adaptant-los a les necessitats actuals. Pel que fa a Ensenyament, aquest curs escolar es va iniciar per primera vegada un Pla de Formació i Inserció d'auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic i s'ha seguit potenciant tota l'acció educativa a partir sobretot del Pla Educatiu d'Entorn.

Des de Participació Ciutadana s'ha fet un canvi en la formulació dels Pressupostos Participatius plantejant tota l'organització de manera bianual, de manera que amb un sol procés participatiu es realitzaran els pressupostos participatius tant de l'any 2020 com el 2010. També des d'aquest departament s'ha renovat la Comissió del Nomenclàtor i s'han realitzat modificacions al seu reglament per optimitzar el seu funcionament.

Des de l'àrea de Treball, Formació i Ocupació s'ha volgut potenciar el Servei Municipal d'Ocupació, ampliant les hores d'atenció i l'Aula Activa i s'ha volgut enfortir molt més el lligam i la coordinació tant amb els altres serveis del municipi com d'altres llocs que treballen també en matèria d'ocupació.

Pel que fa al Departament de Benestar i Famílies, el repte ha estat seguir donant els serveis que es donaven, intentant potenciar encara més els temes d'igualtat i diversitat, amb campanyes de sensibilització com la que es va dur a terme per carnaval i altres, i buscant poder donar sempre la millor resposta possible a les necessitats de les persones del nostre municipi, a tots els nivells.

Quines mesures heu posat en marxa a Educació i Benestar i Famílies per ajudar a la població més vulnerable a fer front a la crisi de la Covid?

Des del Departaments d'Educació i Benestar Social i Famílies s'ha treballat de manera ingent des del primer dia i s'han realitzat moltes accions amb l'objectiu d'intentar facilitar el màxim possible la situació de les persones del municipi en relació amb aquesta crisi sociosanitària.

Concretament, des del Departament de Benestar Social la primera mesura que es va dur a terme va ser organitzar la xarxa de voluntariat de suport al confinament, amb l'objectiu d'ajudar a les persones vulnerables perquè tinguessin a l'abast les necessitats bàsiques cobertes. També es va organitzar una campanya de trucades a la gent gran del municipi, de més de 70 anys, per determinar el seu estat i saber si tenien les necessitats bàsiques cobertes, i oferir-los diferents tipus d'ajuda. Es van redissenyar els cursos de gimnàstica de manteniment per a gent gran per a poder-ho realitzar en línia i es va potenciar el servei «Ve de gust», per tal d'abastir les persones que a causa de la pandèmia i de l'estat d'alarma no disposaven d'autonomia suficient per fer-se el menjar.

Tot aquest temps, a més, s'ha donat un reforç a serveis com el banc d'aliments, tant en el repartiment dels aliments com a la gestió del mateix i s'ha donat en tot moment una resposta la més ràpida possible a totes les emergències socials que s'anaven produint. També es va col·laborar en les trucades realitzades a empresaris i autònoms del municipi per facilitar-los la informació que pogués ser del seu interès, i s'ha redactat i gestionat una línia d'ajuts econòmics de 500 euros per a persones treballadores afectades per la Covid (que hagin entrat a l'atur o a un ERTO a conseqüència d'aquesta crisi).

D'altra banda, des del Departament d'Educació, i en coordinació amb Benestar Social, es va gestionar el repartiment de les targetes moneder corresponents a les ajudes de menjador escolar i es va coordinar l'actuació dels serveis socioeducatius municipals (com a casa, tallers d'estudi assistit i centres oberts) adaptats a la situació de confinament. I una acció molt important realitzada des d'Ensenyament ha estat el subministrament de connectivitat WIFI i aparells electrònics (ordinadors i tauletes) per garantir que els alumnes del nostre municipi poguessin accedir a l'educació en línia que s'ha hagut de seguir durant l'últim trimestre d'aquest curs

Per part dels dos departaments, a més, s'ha col·laborat a l'hora de dissenyar l'organització dels casals municipals per adaptar-los a la situació actual, a més de preveure diferents tipus d'ajuts perquè tots els infants i joves puguin tenir l'opció de poder participar en aquests casals.

Un dels objectius de l'actual Govern municipal és fer de Castelló d'Empúries un exemple de convivència en la diversitat, esteu satisfetes de la feina feta?

Certament la convivència i el respecte en la diversitat és un dels objectius importants del Govern, i la reacció de la ciutadania durant aquesta crisi sociosanitària de la Covid-19 ha demostrat que aquesta convivència és forta. Per tant, malgrat que és un objectiu que s'ha d'anar treballant permanentment i que cal reforçar sempre, valorem positivament la feina que es va realitzant en aquesta línia.

Quins són els reptes de futur de cara als tres anys que resten de mandat?

Pel futur més immediat caldrà seguir trobant la manera de poder preveure i donar resposta a les necessitats que aniran sorgint per aquesta crisi sociosanitària originada per a la Covid-19, i a poder seguir oferint serveis de qualitat a la ciutadania en general.

Més enllà d'aquest aspecte, comptem amb projectes nous i il·lusionants per a cadascuna de les àrees, com pot ser el desenvolupament i posada en funcionament d'uns futurs horts comunitaris, nous reptes a nivells de formació i també aspectes concrets importants sobre els quals convidarem a la ciutadania a opinar i a participar per decidir el seu futur.