Helena Solana

Helena Solana, regidora de Promoció Econòmica, explica que els clients que comprin almenys sis vegades en els establiments adherits a la campanya podran participar en el sorteig de vals de descompte per valor de 20 euros cadascun. Un divertit vídeo amb comerciants i empresaris de Castelló i Empuriabrava ha donat el tret de sortida a la iniciativa, que durarà fins a finals de maig.

Quin és l’objectiu de la nova campanya de promoció del comerç local?

La campanya es diu Mou-te al ritme del comerç local i té com a objectiu donar a conèixer tots els negocis que hi ha al municipi, per tal d’afavorir el consum als establiments de Castelló i Empuriabrava.

En què consisteix?

La campanya començarà el 26 de març i durarà fins a finals de maig. Els clients que comprin en els establiments adherits a la campanya rebran una butlleta en què s’aniran segellant les compres que fan. Aquells que facin compres en un mínim de sis establiments de la campanya, participaran en el sorteig de vals de descompte per valor de 20 euros cadascun en alguna de les botigues que hi participen.

Quan es farà el sorteig dels vals de descompte?

El sorteig es farà a principis de juny i s’ha de tenir en compte que com més compres es facin, més possibilitats hi ha de guanyar un dels vals de descompte.

La iniciativa està tenint bona acollida entre els comerciants?

Sí, la campanya està tenint molt bona acollida. Quan l’hem anunciat, la gent s’ha animat a participar de seguida. No ha estat necessari fer cap recordatori. Això és molt important, perquè és la primera vegada que en una iniciativa d’aquest tipus participen més de 40 establiments de Castelló i Empuriabrava. Els comerciants estan engrescats i, a més, l’hem llançat en cinc idiomes perquè arribi a tots els residents del municipi i també als visitants.

L’Associació de Comerciants i Empresaris de Castelló també s’ha implicat?

L’associació ens ajuda en la difusió als seus associats, i gràcies a ells participen molts comerciants i botiguers, però la campanya està oberta a tots els establiments del municipi. És una campanya gratuïta per als establiments, en la qual els protagonistes són els comerciants. Ells són els que donen la imatge amb el servei o els productes que venen. Des de l’Ajuntament hem intentat fer una campanya fresca, divertida i moderna.

Com es divulgarà la campanya?

La campanya es difondrà a través de diversos canals, tant off-line com on-line. Els comerciants han participat en fotografies o en un vídeo, que anirà acompanyat d’una música creada per Marc Timón. Aquest compositor de Castelló, reconegut internacionalment, va ser l’autor de la música que acompanyava el vídeo commemoratiu del 50è aniversari d’Empuriabrava. En la campanya que presentem ara hem utilitzat la mateixa melodia, titulada ‘I just wanna be with you’, perquè té molt de ganxo. Els comerciants són els protagonistes i es mouen al ritme de la música. L’estrena del vídeo donarà el tret de sortida a la campanya, el 26 de març.

Els establiments que hi participen han d’oferir promocions especials?

No, només s’adhereixen campanya i recolliran les butlletes dels clients per al sorteig. Han participat per posar cares a les fotografies i el vídeo, que és alegre i dinàmic.

 Com està afectant la crisi de la covid el teixit comercial de Castelló?

És una crisi general, que ha afectat a tot arreu. A Castelló, com en tot l’Alt Empordà, amb el confinament hem patit una caiguda important del client francès, que és molt important per al nostre municipi. Ara ja podem obrir els dissabtes i esperem que aquesta obertura sigui el preludi d’una bona Setmana Santa.

Però l’afectació per la crisi de la covid ha depès molt del sector. A Castelló hi ha molta oferta d’apartament turístic, i amb la pandèmia s’anirà a més en aquest tipus d’allotjament, especialment en el turisme familiar. Això és un punt a favor nostre respecte a altres localitats més centrades en les places hoteleres.

El sector nàutic tampoc ha patit tant com altres sectors en aquesta crisi. I en el cas d’Empuriabrava el sector nàutic és el dominant, juntament amb l’immobiliari d’apartaments turístics. Per contra, els sectors de l’oci i la restauració s’han vist molt més afectats.

Per això són benvingudes iniciatives com la que impulseu ara.

Doncs sí, i per això animo a tothom a moure’s al ritme del comerç local i participar en aquesta nova campanya.

 863 visualitzacions totals,  1 vistes d’avui