Esther Piris

Esther Piris, com encarregada de Comunicació, TIC i Recursos Humans, entre altres aspectes, ha vist com la població, al llarg de tots aquests mesos, ha fet un salt qualitatiu de gegant en termes de teletreball i administració electrònica

– Fes-nos una valoració de la participació ciutadana en els projectes de rehabilitació:

La valoració, per part de tot l’equip de govern, cap al procés participatiu de la sala municipal, és molt positiva. Properament farem públics els resultats, però ja puc avançar que hi ha participat força gent. Trobem que és una molt bona manera que els ciutadans s’impliquin en el municipi i es facin seu un projecte. El nivell de les tres opcions era molt alt i ens consta que a molta gent li ha costat decidir-se per un o altre, la qual cosa indica que agradaven tots i, per tant, qualsevol que surti escollit serà un canvi radical que ja tenim ganes de dur a terme!

– Fa uns dies, companys teus del consistori ens explicaven que la festa del Carme s’havia previst, encara, com si fóssim l’estiu passat. Quina valoració en feu del seu transcurs?

Haver plantejat les Festes del Carme amb format similar a l’estiu passat ha resultat ser clarament un èxit, ja que en les últimes setmanes, malauradament, tenim un índex de contagi molt alt al municipi amb noves restriccions arreu del país. Si haguéssim plantejat unes festes sense mesures Covid, hauríem d’haver anul·lat totes les actuacions; en canvi, com que els concerts eren amb aforament limitat i entrades, moltes de les actuacions previstes han estat una realitat. Per aquest motiu, la Festa Major del mes d’agost també es plantejarà amb el mateix format. Tot i que tenim l’esperança d’estar en una situació millor pel que fa a contagis i índex de risc.

– En referència a les teves regidories, com s’han vist perjudicades amb el Covid?

Sóc regidora de Serveis interns de l’Ajuntament, la qual cosa significa que porto àrees amb poca visibilitat de cara als ciutadans, però no per això menys importants. Una de les coses que hem hagut d’implantar arran de la pandèmia ha sigut el teletreball. Fins aquest moment no existia la possibilitat de fer-ne i ens vam veure obligats a poder habilitar a gran part dels treballadors per tal de poder tirar la feina endavant des de casa i que els ciutadans no veiessin afectats els seus tràmits. Una altra cosa que hem implementat ha sigut la cita prèvia. El control d’accés i d’aforament obligats per la Covid han fet que ara la gent tingui la possibilitat de reservar l’hora i el dia que necessita venir a l’Ajuntament per ser atès. De la mateixa manera, tota l’administració electrònica ha fet un salt de gegant aquests darrers mesos, i la gent es va acostumant cada vegada més a fer tots els tràmits telemàticament, per aquest motiu hem contractat un servei extern gratuït telefònic d’ajuda que es diu OAC360.

– Què esperes dur a terme, pel que fa a les teves regidories, en els dos anys que resten de mandat?

Aquests dos anys que vénen, com sempre, hi ha molta feina a fer. De recursos humans cal fer molts processos d’estabilització de la plantilla. De l’àrea d’eines TIC hem de vetllar perquè arribi la fibra a tots els habitatges que ho desitgin, i per part de les OMACs (Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà) hem de procurar posar tan fàcil com sigui possible la tramitació electrònica perquè la gent hi perdi la por i s’hi senti més còmoda.

 764 visualitzacions totals,  2 vistes d’avui