El treball s’ha adjudicat a Tecplan Enginyeria i Urbanisme SL per 129.583 euros i ha d’estar enllestit en set mesos
La nova infraestructura permetrà unir les rotondes de la carretera de Llançà (N-260) amb la de l’Aigüeta (C-252), i millorar la mobilitat i reduir el trànsit de vehicles de pas al nucli urbà a Figueres
L’Ajuntament de Figueres ha adjudicat la redacció del projecte d’urbanització per a la construcció de la primera fase de la ronda Nord que ha d’unir la rotonda de la carretera de Llançà (N-260) i el giratori de la zona de l’Aigüeta (C-252). L’empresa adjudicatària ha estat Tecplan Enginyeria i Urbanisme SL per un pressupost de 129.583,86 euros. La redacció del projecte per part de l’equip tècnic de l’empresa gironina haurà d’estar enllestida en set mesos com a màxim. Un cop s’aprovi, la previsió és que el 2026 s’iniciïn les obres, amb un pressupost de sis milions d’euros.
La ronda Nord és una infraestructura imprescindible per millorar la mobilitat i reduir el trànsit de vehicles de pas al nucli urbà a Figueres i es preveu fer en tres fases. L’Ajuntament de Figueres està tramitant un pla especial per a dues fases: la primera, des de la carretera de Llançà fins a l’Aigüeta; i la segona, des de l’Aigüeta fins a l’avinguda de Perpinyà. I, per la seva part, la Generalitat de Catalunya executarà el tram entre l’avinguda Salvador Dalí (carrer Port Lligat) i l’estació de l’AVE. En aquest sentit, al juliol passat Infraestructures de la Generalitat va adjudicar l’estudi d’impacte ambiental del túnel que ha d’unir la zona del Castell de Sant Ferran amb l’estació de l’AVE (tram que va des de la carretera N-IIa fins a la GIP-5106). Tanmateix, l’estudi informatiu es troba en procés de licitació –s’hi van presentar cinc empreses- i s’adjudicarà properament.