Frederic Carbó

Frederic Carbó, president de Comerç Figueres, ens parla de la primera Ruta de la Tapa Surrealista, en marxa des del dia 2 i fins al 19 d’aquest mes. Els restaurants i bars adherits són: Can Jeroni, Dynamic, El Vermut, Kombu, La Cate, Lizarran, Moma 33, Restaurant Gigi, Sentits, Càlid Cafè, Tony’s, Txot’s, Txot’s Express, Can Jordi i Tints.

– Com a president i alhora participant adherit, quina valoració es mereix la Ruta, una setmana després d’iniciar-se?

Per sort, ha tingut molt bona rebuda durant aquests primers dies. Sabíem que la fórmula, ben treballada, era una aposta segura: som un país en el qual la tapa agrada. I això, juntament amb la resta d’elements, havia de funcionar sí o sí.

– Quins altres elements?

Com sempre afirmem i recordem des de l’Associació, a Figueres comptem amb un dels museus més visitats de la península espanyola, la ciutat està estratègicament ben ubicada i comptem amb un teixit comercial a cel obert fantàstic (tot i que encara amb moltes coses per potenciar i fer la ciutat més atractiva). En definitiva, no som capital per casualitat.

– Per què s’ha decidit que la Ruta de la Tapa s’anomeni, a Figueres, Ruta de la Tapa Surrealista?

Precisament per unir al món gastronòmic tot això que acabo de mencionar: la gran ruta comercial i de vianants que tenim a Figueres, juntament amb la figura de Dalí, excusa per a molts per visitar Figueres i que, sens dubte, sempre convé realçar. I surrealista també perquè tothom, tant la gent de la comarca com els turistes, se sorprendrà amb les tapes que s’ofereixen en cadascun dels 16 establiments. Molt probablement els establiments guanyaran adeptes amb la seva proposta gastronòmica d’aquests dies.

– Tanmateix, tu que et mous en el sector… amb l’evident falta de personal, creus que ara era el moment de dur a terme una ruta gastronòmica com aquesta?

Aquesta iniciativa arriba en bon moment. D’una banda, som just a les portes d’iniciar la temporada turística, els restaurants poden centrar-se en la Ruta i alhora és un reclam que encaixa amb els objectius que s’ha fixat l’àrea de turisme; concretament, la gastronomia i el món de Dalí. D’altra banda, un moment de crisi és també sinònim de noves oportunitats. Cal dignificar la gent que hi treballa i professionalitzar l’ofici.

– En la presentació de la Ruta, vas manifestar que aquesta ha de ser la primera de moltes… Quina relació té Comerç Figueres amb el consistori?

Des que ocupo el càrrec de president de Comerç Figueres, he de dir que m’ha sorprès, en positiu, la bona sintonia amb el consistori. Ah! I també amb el Museu Dalí. Figueres, per tornar a créixer plenament, necessita sinergies i que tots els que som de Figueres treballem i opinem només per sumar. Estic segur que, si tots sumem, acabarem multiplicant per la ciutat.

 476 visualitzacions totals,  2 vistes d’avui