Helena Solana, regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Fires i Mercats, assegura que, des del consistori, se seguiran organitzant promocions i esdeveniments que promoguin i recolzin el comerç local
– Des de les teves regidories, què destacaries, del que s’ha anat fent, tot i el context de pandèmia?
És positiu que, tot i els continus obstacles presents a causa de la pandèmia, hem fet tots els possibles en referència a fires i mercats, promoció econòmica i suport als negocis locals. L’EmpuriaTApes, per exemple, enguany no desapareix, sinó que s’ajorna, de nou, per a l’octubre. L’any passat va ser positiu fer-ho així, per tant, repetirem la fórmula. Volem evitar aglomeracions a la Plaça de les Palmeres del Club Nàutic ara a l’estiu i, alhora, a l’octubre els restaurants estan molt més deslliurats. Hem tornat a donar importància, a més, en actes com el Vermut amb Jazz, promogut per l’Associació de Comerciants i Empresaris de Castelló d’Empúries i Empuriabrava.
– Els mercats, els festivals de música, la festa major… també són una realitat, en la mesura del possible.
En efecte. Els mercats dels dimarts i del dissabte a la nit, si bé no es van poder iniciar a mitjan juny, com solia ser habitual, s’han engegat amb força aquest mes de juliol, amb totes les mesures garantides. Sobre festivals, cal destacar l’Istiu, estrenat aquest any i, com que ha tingut molt bona resposta, amb una ocupació molt alta, segur que serà la primera de moltes edicions. S’ha organitzat únicament amb personal de la casa, del consistori, i això és molt positiu. Hi ha hagut actuacions per a tots els gustos i per a totes les edats. Pel que fa als actes del Carme, hem intentat que, tot i les restriccions, el programa quedés bastant complet; restringit, però que fes goig, ben organitzat i sense promoure acumulacions.
– Què albires o desitges per aquests propers mesos?
Poder fer realitat, sobretot, una bona formació comercial i empresarial, a partir de la tardor, i en la mesura que es pugui, de manera presencial. Ja n’hem anat fent molta de manera telemàtica, però fer-ho de manera presencial sempre comporta un valor afegit. Amb la pandèmia, les compres per internet han augmentat encara més, motiu pel qual la formació en aquest sentit és totalment necessària. Estar al costat dels nostres comerciants seguirà sent la meva/nostra premissa: amb campanyes com “Mou Castelló Empuriabrava” ho hem demostrat, ja que es dóna a conèixer l’ampli teixit comercial del municipi i es fomenta, com dic, la compra en el comerç local, bé de manera presencial o telemàtica. A la tardor, a més, no només incidirem el comerç a nivell de municipi, sinó que l’emmarcarem a nivell de comarca, amb accions que ja donarem a conèixer. Com a novetat, per exemple, celebrarem una fira, amb la nostra Associació d’Empresaris i, com he comentat, a l’octubre, disposarem d’una nova edició de l’EmpuriaTapes. Estigueu tots i totes ben atents, que us hi esperem!