La gent de Darnius espera amb moltes ganes la seva Festa Major d’Estiu, aturada, com en molts altres llocs, els dos darrers anys. Ens ho explica entusiasmat el seu alcalde, en Josep Madern.
– Com es presenta la Festa Major? Qui proposa el programa, qui s’hi implica… destaques algun acte en concret?
Per sort, pinta molt bé. Dic per sort sobretot perquè ja toca tornar a tenir la nostra festa d’estiu, després de dos anys sense ella. Des de l’ajuntament en som els màxims organitzadors, tot i que la gent de l’AMPA, un any més, es tornen a implicar amb molta il·lusió. Entre altres coses, en el recinte de l’escola, ja tenen el seu dia reservat pel cinema a la fresca. Per mi, dels dies de festa, no sobresurt cap acte en concret, sinó que tot, en el seu conjunt, és qualitat: comptem amb l’orquestra Costa Brava, interessants presentacions de llibres… En definitiva, tenim les piles ben carregades per gaudir d’aquests dies de festivitat local.
– Quins projectes executats o per executar cal remarcar, actualment, a Darnius?
En primer lloc, i segurament el més visible, les obres de millora a la plaça. No només el paviment exterior, que com dic és el que a primera vista s’aprecia, sinó també el soterrament dels serveis essencials, una actualització que era molt necessària. En segon lloc, i ja en referència a aquests propers mesos, quelcom ja projectat i finançat: la nova captació d’aigua del pantà de Darnius que vindrà directa al municipi. Un projecte de molta envergadura i alhora un gran avenç per a tots els veïns i veïnes de Darnius.
– Com encares aquest últim any de legislatura? Albires ja les municipals de l’any que ve?
El tema de les municipals no l’hem tocat, atès que encara no tinc decidit si em tornaré a presentar. El que sí que tinc clar, i el meu equip també, és el que els 10 mesos que queden d’aquí a les municipals serviran per fer molta, molta feina. Acabarem projectes ja iniciats i n’engegarem d’altres també molt necessaris que seguiran en la següent legislatura. Alguns d’ells són els referents a la xarxa de calor, la comunitat energètica… Fer progressar Darnius és la nostra prioritat.