Sota el títol “Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana” els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà juntament amb Empordà Turisme, han iniciat una campanya de promoció per atraure visitants durant els mesos de tardor.
Es vol aprofitar que el 2025 Catalunya serà la regió mundial de la gastronomia per reivindicar la gastronomia empordanesa com a motor de promoció turística
Un dels objectius de la campanya és donar a conèixer el paper clau que ha jugat la gastronomia empordanesa per entendre el moment actual de la cuina catalana
Els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, juntament amb Empordà Turisme s’han tornat a unir per promocionar l’Empordà de manera conjunta. Aquesta és la quarta vegada que ho fan d’ençà que treballen per a promocionar l’Empordà com una única marca. La diferència d’aquest any és que no ho han fet fet abans de la temporada d’estiu sinó que la campanya d’enguany es realitzarà en plena tardor, durant els mesos d’octubre i novembre. L’objectiu és reforçar la promoció de l’Empordà durant aquests mesos per afavorir la desestacionalització turística.
Una altra diferència és que per primera vegada, la campanya es basa en un aspecte concret de l’oferta de la destinació. Aquest any, a les portes de l’any 2025 en el qual Catalunya serà regió mundial de la gastronomia, s’ha volgut promocionar la potent oferta gastronòmica de l’Empordà, així com la importància que la gastronomia empordanesa ha tingut en la cuina catalana.
D’aquí ha nascut la campanya “Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana” que es portarà a terme durant els mesos d’octubre i novembre i tindrà un impacte important en els mitjans de comunicació i a les xarxes socials.
A més, la campanya es centrarà en explicar per què l’Empordà és un referent en la gastronomia catalana i quins són els elements que la fan una regió clau des d’un punt de vista culinari. Elements com la tradició del mar i muntanya, la marca de garantia de certs productes empordanesos, les jornades gastronòmiques, les denominacions d’origen del vi i l’oli, els restaurants amb estrella, els cuiners reconeguts, l’escoles d’hostaleria i les aules gastronòmiques, i els col·lectius gastronòmics.
Aquesta campanya compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava.
Pel vicepresident i conseller de Turisme de l’Alt Empordà, Pere Casellas “Creiem que és estratègic apostar per la desestacionalització i per tant, plantegem que les campanyes de promoció tinguin més pés en la tardor i la primavera. I aquesta és la primera”. Pel vicepresident segon i conseller de Turisme del Baix Empordà, Raimon Trujillo “L’aposta per promocionar la gastronomia coincidint amb el fet que Catalunya al 2025 sigui la regió mundial de la gastronomia, neix dels propis ajuntaments i del sector, i creiem que és un encert”.
Pel president d’Empordà Turisme Xavier Camps “Posar en valor elements com la gastronomia, el paisatge són claus per a promocionar l’Empordà. I a través de la gastronomia es pot descobrir l’entorn natural, els camins de ronda, l’enoturisme, etc. És una apostar per una promoció molt coherent amb el que és l’Empordà”.