Facebook Twitter Instagram WhatsApp
    Trending
    • La 2a Oncotriatló se celebrarà el 21 de maig a Llançà
    • El Consell Comarcal de l’Alt Empordà i l’Ajuntament de Figueres presenten la nova programació de l’Oficina Jove
    • La Comissió Europea escull la connexió Barcelona-Figueres-Monpeller i Barcelona-Figueres-Toulouse com a eixos ferroviaris prioritaris
    • Roses distingeix la qualitat comercial dels 5 primers establiments
    • Elisabet Villalobos: “Som una fusió de sabors, d’aquí el nostre nom”
    • 7a Marxa de la Sussissa
    • Figueres adequarà els vestidors, les grades i la protecció contra incendis de la piscina municipal
    • Els empresaris de l’Alt Empordà premien Marià Lorca i quatre referents de l’hostaleria
    WhatsApp Twitter Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Homenatges Vellesa
      • Cultura
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»Les Escaules homenatja el compositor Jordi Cervelló amb la reestrena de la sonata ‘La Caula’
    Cultura

    Les Escaules homenatja el compositor Jordi Cervelló amb la reestrena de la sonata ‘La Caula’

    23 de Gener de 202316 Vistes
    Les Escaules homenatja el compositor Jordi Cervelló amb la reestrena de la sonata ‘La Caula’

    Un centenar de persones assisteixen al concert a càrrec de les intèrprets de reconeixement internacional Isabel Villanueva i Maria Canyigueral. Un acte emotiu, dedicat al músic vinculat al poble de Les Escaules, que va morir el passat 2 de setembre 2022 i que es va inspirar en el salt d’aigua de La Caula per a la seva última sonata.

    Les Escaules ha celebrat aquest dissabte, 21 de gener, un homenatge a Jordi Cervelló, violinista i compositor de referència a Catalunya que va morir el passat 2 de setembre de 2022. La Unió Escaulenca, l’ateneu de la localitat, ha organitzat un concert amb la violista Isabel Villanueva i la pianista Maria Canyigueral, totes dues intèrprets de renom internacional. A l’acte, carregat d’emotivitat, hi han assistit un centenar de persones, entre ells els familiars del compositor, molt estimat al poble perquè hi tenia residència i hi passava llargues estades.

    Nascut a Barcelona el 1935, Cervelló va destacar per les seves facetes de violinista, pedagog i sobretot compositor, activitats per les quals va rebre la Creu de Sant Jordi, el 2006, i el Premi Nacional de Música, el 2010. Cervelló va morir el passat 2 de setembre a Figueres.

    El concert, que ha coincidit amb la festa de Sant Sebastià, patró de la Unió Escaulenca, ha significat la culminació d’un dels desitjos del propi Cervelló poc abans de morir: que la seva última obra, la sonata per a viola i piano ‘La Caula’, s’interpretés a Les Escaules. L’obra es va estrenar el passat 29 de setembre al Teatre de Sarrià de Barcelona, el barri de residència del músic, i aquest dissabte s’ha reestrenat a la localitat altempordanesa. En tots dos casos, de la mà de Villanueva i Canyigueral.

    Villanueva, a qui Cervelló va regalar expressament ‘La Caula’ per a què la interpretés amb la seva viola, ha explicat que la peça reuneix “tots els ingredients per a ser considerada una gran obra”. Una sonata, ha dit, plena de “bellesa”, de “canvis de tempo”, de “melodies” i de “molts moments virtuosos”. Tant Villanueva com Canyigueral han volgut dedicar el concert a la família.

    Les dues intèrprets han volgut manifestar també com “d’especial” era per a elles el concert d’aquest dissabte, tenint en compte la seva relació amb Cervelló. La violista ha assegurat que s’han “enamorat” del poble des que hi han arribat i que, recorrent-ne els carrers i visitant el salt de La Caula, han pogut comprendre que aquest fos un lloc “màgic” i “d’inspiració” per al compositor.

    L’acte ha comptat també amb la participació inicial del director d’orquestra Carles Coll, fundador de l’Orquestra de Cambra de l’Empordà i destacat compositor altempordanès. Coll, que ha qualificat
    de “preciositat” algunes de les obres de Cervelló, ha volgut destacar especialment el seu suport a l’Orquestra de Cambra de l’Empordà, també en els moments més crítics, i el seu “compromís amb Catalunya”, en referència a l’obra que va composar el 2021 ‘Les càrregues’, inspirada en les càrregues policials per reprimir el referèndum de l’1-O.

    Quant al concert, és enllà del moment culminant amb la interpretació de ‘La Caula’, el programa ha inclòs les obres ‘Sonata per a viola i piano’ de Rebecca Clarke, ‘Cafè 1930’ d’‘Histoire du Tango’, d’Astor Piazzolla, o les danses romaneses populars per a viola i piano de Béla Bartók.

    Sobre les intèrprets

    Isabel Villanueva és una de les violistes més valorades i completes de l’actualitat. Ha tocat en importants orquestres d’Europa, Llatinoamèrica, Rússia, l’Orient Mitja i la Xina. Premi ‘Ojo Crítico’ de Música Clásica de RNE 2015 i Premi ‘Cultura de Música Clàsica’ 2019 atorgat per la Comunitat de Madrid.

    Maria Canyigueral és pianista i ha presentat recitals a Tòquio, al Wigmore Hall de Londres o al Festival de Ljubljana, a Eslovènia. Premiada en diversos concursos internacionals, el 2013 va rebre el segon premi al Max Pirani Trio Prize de Londres i el 2014 el segon premi al Concurso Internacional de Música de Cámara ‘Antón García Abril’, de Granada.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    Dos llibres són els protagonistes de la programació de febrer dels Amics dels Museus Dalí

    30 de Gener de 20230 Vistes
    Cultura

    Quim Masferrer esgota les entrades al Teatre de Roses i oferirà una segona sessió el mateix dia

    30 de Gener de 20232 Vistes
    Cultura

    Castelló d’Empúries celebra La Candelera de l’1 al 5 de febrer

    24 de Gener de 202320 Vistes
    Cercar

    Revista Crae 367

    367CRAE
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2023 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.