Ordis

L’alcaldessa d’Ordis, Anna Torrentà, ha obtingut el compromís del Secretari General d’Infraestructures, Xavier Flores, que el projecte constructiu d’un pas elevat, d’aproximadament 5 milions d’euros, es licitarà abans d’acabar l’any.

Les obres de millora de la intersecció i la reordenació dels accessos a la N-260 i la C-26 al terme municipal d’Ordis és un projecte que porta anys reclamant Esquerra a l’Estat espanyol, a través de diverses iniciatives parlamentàries del senador altempordanès Jordi Martí Deulofeu. A més, es preveuen noves iniciatives parlamentàries en aquest sentit.

Acabar l’any amb les obres de millora de l’encreuament de la N-260 amb la C-26 al terme municipal d’Ordis licitades. Aquest és el compromís que han obtingut l’alcaldessa d’Ordis i diputada al Parlament, Anna Torrentà, i el senador Jordi Martí Deulofeu de la seva reunió a Madrid amb el Secretari General d’Infraestructures, Xavier Flores. A la reunió també hi ha assistit l’alcalde de Navata, Jaume Homs.

El projecte constructiu, que tindrà un cost aproximat d’uns 5 milions d’euros, és una reivindicació realitzada des de fa anys per Esquerra a l’Estat. A través del senador altempordanès, Jordi Martí Deulofeu, s’ha fet palesa la necessitat de millorar aquesta intersecció per la seva perillositat i sinistralitat, així com pel volum de vehicles que la utilitzen, ja que és el punt de connexió entre l’Eix Pirinenc (N-260), la N-II i l’autopista AP-7 a través de la C-26.

A banda d’aquest compromís, des del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també s’han mostrat disposats a valorar altres actuacions i mesures com ara la instal·lació d’una senyalització vertical provisional per tal de reduir la perillositat i l’accidentalitat en aquest punt mentre no s’iniciï l’execució de les obres. Així mateix, també s’ha plantejat com a opcions una millora en la il·luminació de la zona, que serà estudiada des de l’Estat. Entre altres propostes, també s’ha posat sobre la taula la supressió de les bandes transversals d’alerta (BTA), que han demostrat no ser del tot efectives per reduir l’accidentalitat i generen molèsties des del punt de vista acústic, senyalització horitzontal i la instal·lació d’un radar, tot i que aquesta darrera mesura és competència del Servei Català de Trànsit.

 1,584 visualitzacions totals,  2 vistes d’avui