La primera tinent d’alcalde de L’Armentera explica que molta gent gran del poble no ha pogut relacionar-se com de costum a causa d’aquestes anul·lacions, però es mostra optimista de cara a l’any vinent. Aquest Nadal es farà la cavalcada de Reis però amb certes restriccions.
Com es presenten les festes de Nadal i de reis aquest any tan complicat?
Tenim pensat fer la cavalcada de reis amb restriccions, i seguint sempre els protocols i les recomanacions del Procicat. Segurament es farà una volta per la majoria dels carrers del poble i les nenes i nens ens esperaran des dels balcons i/o finestres de casa seva.
Quines activitats es podran fer?
Intentarem fer la cavalcada, però el Playback de la Marató d’enguany, la Quina i l’hora del conte de Nadal han quedat anul·lades.
La covid 19 us ha obligat a fer moltes renúncies aquest any?
Sí, d’ençà que va començar l’any només hem pogut fer els Reis i el Carnaval. Les activitats que no hem pogut realitzar han estat: concerts de Setmana Santa i estiu, la Festa de la Vellesa, la Revetlla de Sant Joan, les dues Festes Majors, la de Santa Cristina i Sant Martí, la Diada, la Fira de la Poma.
Això ha fet que la gent del poble, sobretot la gent gran, no s’hagi pogut relacionar, a vegades no ho entenien, i ens ha dolgut molt no poder fer cap d’aquestes activitats.
Tot això ha afectat molt a la vida cultural i als projectes que hi havia pel poble?
Sí, hem hagut de renunciar a totes les activitats amb molta gent perquè sembla que hàgim parat tot i hi ha gent que li ha costat entendre que no es fes cap activitat a causa de la pandèmia. Però tots esperem que l’any vinent sigui millor.
Hi ha expectatives per properes festes com carnaval o les festes d’estiu?
I tant, es faran totes les festes que es puguin sempre i quan el Procicat ho permeti.
Quins altres projectes hi ha sobre la taula per millorar la vida cultural del poble?
Està previst fer concerts amb músics professionals de L’Empordà. Sempre intentem utilitzar autors i músics de «Km0», xerrades culturals i tornar a donar vida a la sala de lectura.