Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»Figueres celebrarà el tradicional Aplec de la Sardana commemorant el 150è aniversari de la mort de Pep Ventura
    Cultura

    Figueres celebrarà el tradicional Aplec de la Sardana commemorant el 150è aniversari de la mort de Pep Ventura

    12 de Maig de 202533 Vistes
    Figueres celebrarà el tradicional Aplec de la Sardana commemorant el 150è aniversari de la mort de Pep Ventura

    El 64è Aplec de la Sardana se celebrarà el proper diumenge 18 de maig

    El divendres 16 de maig es farà una macro ballada de sardanes a la Rambla amb alumnes de diferents instituts

    Dissabte 17 de maig, el Teatre Municipal El Jardí acollirà el concert de la final del concurs La Sardana de l’Any

    Figueres celebrarà el proper diumenge 18 de maig, el 64è Aplec de la Sardana, organitzat pel Foment de la Sardana Pep Ventura, amb dues sessions (10.30 i 16.30 h), amb la participació de les cobles Montgrins, Sant Jordi-Ciutat de Barcelona i Bisbal Jove. S’estrenaran sis sardanes dels compositors Martí Fontclara, Esteve Palet, Joan Puig, Joan Vila, Josep Font i Josep Antoni López.

    Al matí sortirà a ballar el gegantó Pep Ventura, que ballarà amb la música composta per Ivó Jordà. A la sessió del matí, la sardana de conjunt serà Cants del dia de Josep Maria Ventura i Casas, en homenatge a Pep Ventura en el 150è aniversari de la seva mort, i a la tarda es ballarà L’aplec de Figueres, de Florenci Mauné i Marimont, en el centenari del seu naixement.

    El cartell del 64è Aplec de la Sardana ha estat dissenyat per Ona Guillén, alumna del batxillerat artístic de l’INS Alexandre Deulofeu.

    Els dies previs es faran diferents activitats:

    Divendres 16 de maig – Trobada sardanista escolar:

    El divendres 16, a les 11:30 h, la Rambla de Figueres acollirà una gran ballada de sardanes escolar, amb la Cobla Vila de la Jonquera. Hi participaran alumnes de l’Institut Ramon Muntaner, l’Escola Sant Pau, l’Escola Salvador Dalí i l’Escola Cor de Maria.

    Dissabte 17 de maig – Concert de La Sardana de l’Any:

    El dissabte 17, a les 18 h, el Teatre Municipal El Jardí acollirà el concert de la final de la 35a edició del concurs La Sardana de l’Any. Comptarà amb la participació de la Cobla Ciutat de Girona i la Cobla Mediterrània, i es presentaran les vuit sardanes finalistes d’aquesta 35a edició del certamen.

    El concert es tancarà amb l’estrena de l’espectacle Per tu ploro. Pep Ventura, la història, de David Puertas, amb la Cobla Mediterrània i intèrprets Elena Martinell i Marià Llop. Amb música de Francesc Cassú i hi ballarà Mediterrània Dansa.

    Com a acte previ, a les 17 h a la plaça Josep Pla, es farà una ballada de sardanes amb la Cobla Ciutat de Girona, que interpretarà obres de cinc autors figuerencs: Jaume Cristau, Florenci Mauné, Agapit Torrent, Enric Sans i Pep Ventura.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres

    18 de Juny de 20269 Vistes
    Cultura

    Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí

    17 de Juny de 20261 Vistes
    Cultura

    Figueres es MOU es fa gran i celebra 13 anys amb una programació de dansa de primer nivell

    16 de Juny de 202611 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.