Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»La Diputació atorga el 2025 gairebé tres milions d’euros als ens locals gironins per a necessitats en l’àmbit de l’habitatge
    Notícies

    La Diputació atorga el 2025 gairebé tres milions d’euros als ens locals gironins per a necessitats en l’àmbit de l’habitatge

    12 de Setembre de 20250 Vistes
    La Diputació atorga el 2025 gairebé tres milions d'euros als ens locals gironins per a necessitats en l'àmbit de l'habitatge

    És la dotació més alta que la corporació ha destinat mai a aquesta àrea, i sobretot està adreçada a la compra i a inversions en habitatges socials

    La diputada Natàlia Figueras ha destacat: «L’habitatge és una de les grans preocupacions de la ciutadania, i cada any intentem destinar-hi més recursos, per atendre totes les demandes»

    La Diputació de Girona ha concedit, aquest 2025, una xifra rècord d’ajuts en l’àmbit de l’habitatge a ajuntaments i consells comarcals de la demarcació. En total, s’han destinat 2.867.218,73 euros per a la compra o les inversions en habitatges socials, o per al finançament dels serveis socials als municipis gironins.

    Es tracta de cinc línies de subvencions del servei d’Habitatge, la partida pressupostària de les quals ha augmentat en els darrers anys en la mesura que també han crescut les necessitats i les peticions dels ens locals.

    La diputada d’Habitatge, Natàlia Figueras, ha posat en valor els esforços de la Diputació en aquest àmbit tot i no tenir-ne competències: «L’habitatge és una de les grans preocupacions de la ciutadania, i cada any intentem destinar-hi més recursos, per atendre totes les peticions que ens fan arribar els ajuntaments i els consells comarcals». I ha conclòs: «Treballem per facilitar que els municipis puguin fer créixer el parc públic d’habitatge, perquè és la millor manera de facilitar l’accés a habitatge assequible».

    En aquest sentit, la línia amb més dotació és la d’adquisició d’habitatges destinats a polítiques socials, que per primer cop supera el milió d’euros (1.084.583,23 euros). Se n’han beneficiat onze ajuntaments i una societat mercantil de capital íntegrament municipal (Gestora Urbanística Nousalt, SL) de les comarques gironines. En total, s’han pogut adquirir vint-i-quatre habitatges nous.

    Els ajuts per a inversions en habitatges destinats a polítiques socials arriben fins als 960.478,54 euros, que permetran millorar setanta-cinc habitatges de les comarques gironines: setanta corresponen a trenta-dos ajuntaments, i els cinc restants, a la Gestora Urbanística Nousalt, SL.

    En relació amb el finançament de serveis locals, s’han atès vint-i-quatre peticions d’ajuntaments i cinc de consells comarcals, per valor de 445.090 euros. En aquesta línia, només s’hi poden acollir els ens adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge (XSLH), que treballen de manera coordinada i compartint iniciatives, objectius i mitjans amb el suport de la Diputació de Girona.

    Les subvencions per a estudis, plans, programes i projectes locals en l’àmbit de les polítiques d’habitatge han estat de 318.438,96 euros. S’hi han acollit trenta-sis ajuntaments de les comarques gironines, que podran desenvolupar estudis i planificar polítiques locals d’habitatge.

    Finalment, quant a l’última línia, s’han atorgat 58.628 euros per a la compra de material per contribuir a la lluita contra la pobresa energètica; principalment, neveres, deshumidificadors, radiadors o sistemes de climatització per millorar les condicions en llars en situació de vulnerabilitat o exclusió social. Se n’han beneficiat sis ajuntaments i dos consells comarcals.

    Girona
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava

    19 de Juny de 20267 Vistes
    Notícies

    Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins

    18 de Juny de 202623 Vistes
    Notícies

    L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025

    18 de Juny de 20262 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.