La regidora Emanuela Schubert del grup SOM Castelló i Empuriabrava, denuncia el mal estat dels espais públics i reclama més atenció a zones com Delta Muga, Los Arcos i Sant Mori.
Com valoreu des del vostre grup la situació general del municipi en aquests moments? Quins són els temes que més us preocupen?
Ara mateix hi ha molta preocupació pel que fa a la neteja i el manteniment. Cal tenir en compte que la concessió del servei de neteja està caducada des de fa anys, i això fa que només rebem un servei molt bàsic. I és normal: una empresa que ja no té concessió no inverteix en la seva infraestructura… i això es nota molt.
En el vostre contacte amb la ciutadania, quines són les qüestions que us traslladen amb més freqüència?
Enguany hi vaig molt sovint caminant, i mai havia vist Empuriabrava tan bruta: les voreres estan brutes, hi ha runa tirada, mobles abandonats al carrer, males herbes per tot arreu… El camí de la Muga està ple d’excrements de gos, amb l’herba altíssima i en un estat molt descuidat. També falten bancs i hi ha cables de telèfon penjats. A més, l’incivisme és molt present, i això agreuja encara més la situació.
Un dels temes que sovint genera debat és el de la neteja i el manteniment dels espais públics. Com veieu l’estat actual de Castelló i Empuriabrava en aquest sentit?
La situació és molt preocupant. Tant Castelló com Empuriabrava necessiten més atenció, i el mal estat de la via pública i dels espais comuns fa que el municipi doni una imatge molt negativa, especialment en temporada alta, quan més visitants tenim.
Hi ha diferències entre Castelló i Empuriabrava pel que fa a la gestió de la neteja? Quines zones creieu que requereixen més atenció?
Per a mi no existeix una diferència entre Castelló i Empuriabrava, sinó que són dos espais molt diferents però igualment importants. Tenim la sort de comptar, d’una banda, amb un poble encantador, de carrers petits i ambient medieval, i de l’altra, amb un ambient vacacional i de platja. Ara bé, sempre que ambdós estiguin en un estat impecable.
Les zones que, a parer meu, requereixen més atenció són Sant Mori, Los Arcos i Delta Muga. Però també cal destacar que moltes àrees de contenidors estan en un estat deplorable.


