El divendres 29 de maig a les 12h tindrà lloc, a la capella del Convent de Santa Clara de Castelló d’Empúries, la 18a edició dels Premis Emprenedors de l’Alt Empordà, esdeveniment obert i col·laboratiu a escala comarcal. D’això i de les línies de suport ofertes des del consistori en parlem amb l’Helena Solana, regidora de Promoció Econòmica.
– Quin impacte té per al municipi acollir aquest esdeveniment i qui hi pot assistir?
Acollir aquest esdeveniment suposa un pas endavant en el nostre compromís amb el desenvolupament econòmic del municipi i de la comarca. Volem acompanyar el talent emprenedor i reconèixer els projectes empresarials que contribueixen a dinamitzar l’economia local, generar ocupació i aportar noves oportunitats al territori. És un acte obert, que compta amb la col·laboració i organització del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, dels ajuntaments de Figueres, Roses, Castelló d’Empúries, de l’Associació de Joves Empresaris de Girona, del Fòrum Imagina i del Setmanari de l’Alt Empordà.
– Quins tipus de projectes o perfils d’emprenedors espereu destacar enguany?
En aquesta 18a edició distingim l’Èxit Emprenedor (reconeixement a una trajectòria empresarial), Premi Emprenedor (per a nous projectes empresarials), Premi a la Innovació (per a innovació en producte, serveis o processos). I, per als estudiants de la comarca, el Premi a la Millor Idea de Negoci.
– Com es fomenta, des de l’ajuntament, l’esperit emprenedor entre els joves?
Uns dels destinataris d’aquests reconeixements són l’alumnat dels instituts de la comarca (estudiants d’ESO, PFI, Cicles Formatius i Batxillerat). Es premien les idees de negoci més creatives. És una manera d’iniciar els i les joves a treballar projectes d’emprenedoria.
– Quin paper tenen aquests premis en el reforç del teixit econòmic local?
Aquests premis són una manera de donar a conèixer nous projectes. És positiu pel teixit econòmic local conèixer de primera ma iniciatives noves.
– Quines línies de suport a l’emprenedoria teniu?
Qualsevol persona que vol emprendre un negoci al municipi es pot dirigir al departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament. Tenim una oferta formativa adaptada a diferents necessitats i perfils i una línia de subvencions per a emprenedors.


