Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Patrick Hans Jahn: “La Fira del Vaixell d’Ocasió és una cita clau per al sector nàutic”
    • La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros
    • La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic
    • Cap i pota, cargols i cuina de sempre: El Trull d’en Baserba a Figueres
    • Míriam Lanero: “La Jonquera genera milions en impostos, però el municipi necessita que una part reverteixi en serveis per als veïns”
    • Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement
    • La Passió de Sant Climent Sescebes celebra 50 anys d’història i tradició
    • La 8a Nit del Turisme Empordanès reconeix el talent del sector a l’Escala
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Cultura
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial Eleccions
      • Homenatges Vellesa
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Actes Socials»Llançà inaugura la nova Biblioteca Municipal Pere Calders
    Actes Socials

    Llançà inaugura la nova Biblioteca Municipal Pere Calders

    20 de Novembre de 202479 Vistes
    Llançà inaugura la nova Biblioteca Municipal Pere Calders

    Aquest diumenge 17 de novembre, Llançà ha viscut un dia històric amb la inauguració de la renovada Biblioteca Municipal Pere Calders, un espai que es consolida com a punt de trobada cultural i social per al municipi i els pobles de l’entorn. L’acte, que ha reunit una gran representació institucional, ha estat marcat per l’emoció de l’alcaldessa Núria Escarpanter, qui ha destacat l’esforç col·lectiu que ha fet possible aquesta fita.

    L’acte s’ha iniciat amb la projecció d’un vídeo que documentava el procés de construcció i rehabilitació de l’edifici, rememorant els reptes i esforços necessaris per fer realitat aquest projecte. Tot seguit, s’han dut a terme els parlaments institucionals, amb intervencions a càrrec de Joan Serra, bibliotecari-arxiver de Llançà; Míriam Lanero, alcaldessa de la Jonquera i diputada de la Diputació de Girona; Xavier Fina, director general de Promoció Cultural i Biblioteques; i l’alcaldessa Núria Escarpanter, que ha tancat els discursos amb paraules plenes d’emoció i agraïment. Finalment, les autoritats presents han pujat a l’escenari per tallar la cinta inaugural, marcant simbòlicament l’obertura d’aquest nou espai per a la comunitat.

    A més dels qui han pres la paraula, l’acte ha comptat amb una àmplia representació institucional, La inauguració ha comptat amb la presència destacada de Josep Maria Cervera, diputat al Congrés; les diputades al Parlament Carme Renedo i Sònia Martínez; Pere Parramon, subdelegat del Govern a Girona. També han assistit representants locals com Josep Maria Bernils i Anna Palet, vicepresidents del Consell Comarcal Alt Empordà; i diversos alcaldes i alcaldesses de municipis veïns com Peralada, el Port de la Selva i Banyuls, així com regidors i exalcaldes de Llançà.

    Un discurs carregat d’agraïments i orgull

    Visiblement emocionada, l’alcaldessa Escarpanter ha destacat la contribució de moltes persones i entitats al llarg dels anys, entre elles els voluntaris, els treballadors municipals, el bibliotecari Joan Serra i les famílies que han realitzat donacions. En un moment especialment emotiu, ha convidat a l’escenari l’exalcalde Josep Maria Salvatella i Catalina Coll, com a representants d’una generació que va sembrar les primeres llavors de la biblioteca al municipi.

    “La biblioteca no és només un lloc on s’emmagatzemen llibres, sinó un espai de coneixement, trobada i futur per a totes les generacions”, ha subratllat Escarpanter. També ha agraït el suport de les administracions, destacant la col·laboració de la Generalitat i la Diputació de Girona per fer realitat aquest projecte.

    La nova Biblioteca Pere Calders, modernitzada i adaptada a les necessitats actuals, ofereix molt més que llibres. Serà un espai dinamitzador amb activitats, programes i esdeveniments culturals que fomentaran la creativitat, el pensament crític i la convivència. “Que sigui un lloc de somnis, creació i descobriment”, ha desitjat l’alcaldessa en tancar el seu discurs amb una cita inspiradora de Jorge Luis Borges: “Sempre he imaginat que el paradís serà una mena de biblioteca.”

    L’obertura d’aquest espai marca un abans i un després per a Llançà, consolidant-se com a referent cultural a la comarca.


    Llançà inaugura la nova Biblioteca Municipal Pere Calders
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Actes Socials

    La 8a Nit del Turisme Empordanès reconeix el talent del sector a l’Escala

    12 de Març de 202619 Vistes
    Actes Socials

    Presentació de la 10a Ruta de les Tapes de Roses i del vi DO Empordà

    6 de Març de 202628 Vistes
    Actes Socials

    Nit de l’Esport a Figueres: reconeixement als millors esportistes de la temporada

    24 de Febrer de 202641 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes
    • Gastronomia
    • Homenatges a la Vellesa
    • Salut i Bellesa
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.