El regidor de turisme de Castelló d’Empúries, Rafa Girón, valora la temporada turística i explica que el futur de la comarca passa per preservar l’entorn i alhora oferir experiències autèntiques i diverses.
Abans de l’estiu, avançava que la previsió turística era bona. Ara que ja hi som, com va?
Les previsions s’han complert i estem tenint una molt bona temporada. Hi ha un bon ritme d’ocupació i d’activitat, tant a Castelló d’Empúries com a Empuriabrava.
Estan canviant els països d’origen? Que representa si es fa realitat la previsió que puja el turisme nord-americà i dels països nòrdics?
És cert, el turisme francès continua sent majoritari -més del 70%-, però veiem un creixement sostingut del mercat nacional i dels visitants de l’Europa central. La diversificació ens enriqueix i reforça la projecció internacional del municipi.
L’arribada de turisme nord-americà i dels països nòrdics representa una oportunitat per desestacionalitzar. També el del mercat asiàtic, que des de fa uns anys va en augment gràcies a l’activitat específica del tàndem en paracaigudisme, molt demanat pel públic índic i japonès.
És el seu tercer estiu a la regidoria. Quina valoració en fa?
La valoració és positiva. Hem fet passos importants en promoció, gestió i serveis, hem aconseguit un Pla de Sostenibilitat Turística en Destins (PSTD) de 2 milions d’euros i continuem treballant per avançar cap a un turisme més sostenible i integrador. Som un poble amb història, cultura, natura i una marina única a Europa amb una oferta esportiva, d’oci i lleure magnífica i exclusiva.
Quin és el futur del turisme a l’Alt Empordà?
El futur passa per la qualitat, la sostenibilitat i la desestacionalització. Hem de preservar l’entorn i alhora oferir experiències autèntiques i diverses.


