Durant els darrers dies de gener, el regidor de turisme de Castelló d’Empúries ha estat promocionant la vila comtal i Empuriabrava a dues fires amb ressò internacional. D’una banda, del 20 al 28 de gener va tenir lloc el Saló Nàutic Boot Düsseldorf, a l’oest d’Alemanya. Amb 17 pavellons amb més de 1650 expositors de 60 països diferents, és la fira nàutica més gran d’europa i la més influent del mercat nàutic mundial per a embarcacions i esports aquàtic on es presenten els desenvolupaments més recents, accessoris indispensables i productes de luxe per al sector. El fet que se celebri a l’hivern i durant el primer mes de l’any no és una coincidència. És en aquest període en el qual els aficionats a la navegació i als esports nàutics comencen a pensar a canviar el vaixell, millorar l’equipament de l’actual o trobar una destinació nàutica nova on fer estada amb el seu iot. Després, el regidor es va desplaçar a Madrid per a representar al municipi a la fira internacional de turisme FITUR, que tenia lloc a la capital espanyola del 24 al 28 de gener. En la seva 44a edició, FITUR compta amb xifres rècord: 9.000 empreses participants, representant 152 països, i 806 expositors titulars distribuïts en 9 pavellons, un més que a l’edició anterior.
– Quina valoració fa de la participació del municipi a la fira de Düsseldorf?
La participació en la Boot Dusseldorf 2024 ha sigut realment molt positiva. La fira permet a Castelló d’Empúries i Empuriabrava destacar com la marina residencial més gran d’Europa. A través d’aquesta oportunitat, compartim les nostres atraccions i reforcem la visibilitat del municipi en l’àmbit internacional. Estem encantats de representar el nostre municipi i subratllar la seva importància en el context europeu.
– Com s’entrelliga administració i sector nàutic en aquesta proposta?
És una excel·lent iniciativa incorporar el sector nàutic per a la promoció turística del nostre municipi. La col·laboració entre el departament de turisme i el sector privat pot generar beneficis mutus i millorar l’atractiu turístic global. He pogut comprovar i confirmo que el sector nàutic té una posició forta i pot captar un turisme de gran qualitat al nostre municipi. Des de l’àrea de turisme estem decidits a invertir més recursos per potenciar aquest sector, ja que reconeixem la singularitat del nostre municipi a escala europea. Estem enfocats a fer del turisme una peça clau per al nostre creixement i reconeixement.
– Què significa per a Castelló i Empuriabrava participar en la fira FITUR?
Participar a Fitur és una oportunitat valuosa per promoure el turisme al nostre municipi, ja que és una fira turística consolidada i destacada en el sector a escala mundial. Ens ajuda a augmentar la visibilitat i atreure l’interès de visitants potencials. Estar presents a Fitur ens permet establir col·laboracions amb altres municipis i el sector privat, consolidant així el posicionament i la marca de Castelló d’Empúries i Empuriabrava
– Realment és útil participar-hi?
La presència a aquesta fira possibilita l’estudi de noves pràctiques exitoses per atreure més turistes de manera eficient, així com l’oportunitat de conèixer noves tecnologies i explorar les ofertes de les empreses especialitzades en el sector turístic. Entenc que els resultats a curt termini poden ser desafiants, però amb les noves polítiques que estic implementant, esperem un impuls en el turisme de qualitat que volem recuperar.


