El regidor de l’Ajuntament del Port de la Selva, destaca les mesures de prevenció, vigilància i resposta que s’han activat per afrontar l’estiu amb garanties.
Com està actualment la situació de les franges de protecció contra incendis al municipi?
Com a municipi pioner en la realització de les franges d’autoprotecció, un any més les tenim al dia i amb l’esperança que no siguin necessàries en un estiu que es preveu complicat
Quin paper juguen les ADF al municipi?
Les ADF tant al nostre terme com a nivell de país son elements claus en matèria de prevenció i , si és el cas, de primera intervenció. Gent formada i amb un gran coneixement del territori són el millor complement per els que són, possiblement, els millors bombers del món que són els bombers del nostre país.
Quin és el paper actual de l’equip de Protecció Civil en situacions d’emergència sanitària o primers auxilis?
L’equip de voluntaris de protecció civil juntament amb la guàrdia municipal desenvolupen un paper clau en una primera intervenció sanitària. Estan perfectament preparats i dotats dels elements indispensables per una primera atenció en espera de la resposta per part dels cossos actuants. La nostra situació geogràfica també els fa indispensables.
Com es reforça el cos de Policia Local durant la temporada d’estiu, quan augmenta significativament la població del municipi?
El reforç de la guàrdia municipal en època d’estiu es reforça de manera que durant les 24 hores 7 dies puguem tenir 2 patrulles disponibles per a qualsevol emergència
Quins són els principals reptes de seguretat a l’estiu al Port de la Selva?
Els principals objectius en matèria de seguretat, bàsicament és seguir com fins ara, amb pocs problemes rellevants i que la tranquil·litat del municipi sigui el factor a destacar.


