La regidora d’urbanisme de l’Ajuntament de Roses va anunciar els quatre projectes executius d’aparcaments dins el parc natural del Cap de Creus. A més, des de la seva àrea, han engegat les obres del carrer major del municipi.
– Quina és l’actuació que s’està desenvolupant al carrer major?
Les obres del carrer Pi i Sunyer són de reurbanització. Aquest va ser un dels primers carrers que es va arreglar a un sol nivell, i ara ens calia acabar d’arreglar-lo seguint la línia marcada pel pla de barris. S’estan substituint les canalitzacions d’aigua i s’estan soterrant les línies de baixa tensió i de telecomunicacions. A més, es posen lluminàries noves de baix consum i un paviment d’un sol color. També s’equiparà la zona amb mobiliari urbà, en quatre grups de bancs i jardineres. Són 25 m 2 i són 335.000 euros. Una part del projecte ve finançant pel Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya.
– Recentment, s’ha presentat el pla d’accessos al parc natural del Cap de Creus. Des d’urbanisme heu treballat conjuntament amb medi ambient i ara teniu finançament dels Next Generation per a desenvolupar la planificació. Ens agradaria que ens expliqués una mica el projecte per la part d’urbanisme,i si pogués aclarir-nos el tema d’aparcaments.
Pel que fa als aparcaments, des de l’àrea d’urbanisme fa temps que hi treballem. Vam encarregar un estudi a Luís Sánchez, un expert paisatgista, per analitzar els llocs idonis de tot l’àmbit del parc natural per ubicar una xarxa d’aparcaments en proximitat a les platges del parc natural. L’objectiu principal no és augmentar el nombre de vehicles que poden entrar al Cap de Creus, sinó ordenar els cotxes aparcats. Ara per ara són quatre els projectes executius d’aparcaments que tenim; a cala Murtra, cala Rostella, cala Calitjàs i cala Canadell. Aquest darrer el va demanar el mateix parc natural del Cap de Creus, i la resta els hem encarregat des de l’Ajuntament de Roses. En total hi haurà 119 places per a cotxes i 78 per motos.
En tots els projectes busquem la màxima integració amb el paisatge del parc natural, i està previst que s’utilitzin materials i tècniques constructives tradicionals de l’entorn, com murs secs, pedra local i sauló. Aquests projectes venen pagats per fons europeus, els anomenats Next Generation, i s’inclouen en el projecte d'”Ordenació sostenible i gestió d’accessos”, el qual està dotat amb 738.407 euros. Paral·lelament, l’àrea de promoció econòmica va treballar en un aparcament a Falconera. Aquest projecte, que també entra en el finançament atorgat, encara no el tenim redactat, però també el demanarem des d’urbanisme, i seran 42 places de cotxes i 18 de motos més.