Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El Seminari Internacional d’Arqueologia Medieval i Moderna de Roses parlarà de la desigualtat social des d’un punt de vista arqueològic
    • XXVII Festa de la Gent Gran de Camallera
    • Capmany proclama els nous representants del pubillatge de l’Alt Empordà
    • Figueres converteix la Rambla en un gran aparador de la gastronomia i els vins de l’Empordà
    • Dia Internacional de la Gent Gran de Roses
    • La Diputació de Girona destinarà 837.000 euros durant el 2027 a subvencions per dinamitzar el teixit econòmic de la demarcació
    • El Museu de l’Empordà inaugura l’exposició “D’Empúries a Spiderman” sobre l’evolució del còmic a l’Empordà
    • Figueres millorarà les piscines municipals amb una inversió de més de 720.000 euros
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Sònia Sarola: “La nostra gent gran és activa, participativa i essencial per a la vida de Llançà”
    Entrevistes

    Sònia Sarola: “La nostra gent gran és activa, participativa i essencial per a la vida de Llançà”

    15 de Maig de 202620 Vistes
    Sònia Sarola

    Parlem amb Sònia Sarola, regidora de l’àrea de serveis a les persones de l’Ajuntament de Llançà.

    La Festa de la Vellesa és una de les més arrelades a Llançà. Com ha vist evolucionar el perfil de la nostra gent gran?

    Amb el pas dels anys, el perfil de la nostra gent gran ha experimentat una evolució notable. Ens trobem davant d’una generació activa, participativa i amb una clara voluntat de continuar formant part de la vida social del municipi. Són persones amb inquietuds, amb ganes de compartir experiències, de continuar aprenent i d’implicar-se en el dia a dia del poble. Ja no parlem només d’una etapa de descans, sinó d’una etapa plena, rica i amb molt a aportar. Aquesta realitat ens interpel·la com a administració i com a societat, perquè ens convida a repensar espais, activitats i polítiques que estiguin a l’altura d’aquesta vitalitat i d’aquest esperit.

    Els joves de Llançà continuen sentint aquest compromís i respecte cap als seus majors?

    Un dels moments més emotius i significatius d’aquesta festa és veure els joves voluntaris servint el dinar als seus avis i veïns. És una imatge que parla per si sola i que transmet valors profunds: el respecte, la gratitud i la continuïtat entre generacions. Aquest relleu generacional no és fruit de la casualitat, sinó del treball constant de les entitats, de les famílies i del mateix teixit social de Llançà. Es construeix dia a dia, amb petits gestos, amb l’exemple i amb el sentiment de pertinença a un poble que entén que cuidar els seus majors és també cuidar la seva pròpia identitat.

    Qui s’encarrega del dinar?

    El dinar, com sempre va a càrrec de la Colla del Ranxo. En un món que sovint ens empeny a viure amb presses, recuperar el valor d’un àpat cuinat a foc lent, amb dedicació i amb producte de proximitat, és gairebé un acte de resistència cultural. Seure a taula plegats no és només compartir menjar; és compartir històries, records, complicitats i somriures. És fer comunitat en el sentit més pur de la paraula. És reivindicar una manera de viure que posa les persones al centre.

    Què espera que se n’emportin a casa les persones que ompliran el pavelló?

    Aquest 23 de maig, més de 200 persones ompliran el pavelló en una jornada que anirà molt més enllà d’una simple celebració. Serà un espai de retrobament, d’emocions compartides i de reconeixement col·lectiu. Espero que cadascuna d’aquestes persones se n’emporti a casa molt més que un bon record: que s’enduguin la sensació d’haver estat part d’alguna cosa important, d’haver compartit temps de qualitat i d’haver reforçat els vincles que ens uneixen com a poble.

    Com cada any, la festa també s’omple de vida i emoció gràcies a la col·laboració de l’Escola d’Art Coreogràfic de Llançà. Les seves alumnes ens regalen uns balls plens de sensibilitat i il·lusió que connecten generacions d’una manera molt especial. Veure-les actuar davant dels nostres avis és un d’aquells moments que emocionen de veritat, perquè uneix joventut i experiència.

    El ball és també un espai de festa i d’alegria on la música torna a unir generacions i on molts dels nostres avis i àvies demostren, un cop més, que les ganes de viure i gaudir no tenen edat. És un final de jornada plena de vitalitat, rialles i complicitats.

    Llançà
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Elvira Fàbrega: «Donem les gràcies a tota la gent pels inicis, per la continuació i esperem que per 30 anys més»

    30 de Setembre de 20269 Vistes
    Entrevistes

    Toni Trueba: «És cert que les necessitats de Castelló són diferents de les d’Empuriabrava, però són dos nuclis urbans que es complementen molt bé»

    30 de Setembre de 202646 Vistes
    Entrevistes

    Anna Massot: «La Ruta de l’Art posa en diàleg el nostre patrimoni excepcional amb l’art contemporani»

    30 de Setembre de 20266 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.