Les entitats ja han recaptat prop del 50% dels fons necessaris per presentar un contenciós contra el Pla de Millora Urbana, que no està adaptat al PDU del litoral gironí
La federació SOS Costa Brava i la IAEDEN–Salvem l’Empordà convoquen aquest diumenge 21 de setembre a les 12 h una gran concentració amb vermut popular a la platja de la Farella (Llançà) per visibilitzar el rebuig ciutadà al Pla de Millora Urbana (PMU) de la Farella.
El pla preveu edificar cinc blocs plurifamiliars amb un total de 62 habitatges i possibles usos hotelers, a tocar de la platja, en una de les últimes pinedes litorals del municipi.
La mobilització arriba en un moment clau: les entitats han impulsat una campanya de micromecenatge per recaptar els 21.000 euros necessaris per interposar un recurs contenciós administratiu contra el projecte, aprovat definitivament el passat juliol. La campanya ja frega l’assoliment de prop del 50% de l’objectiu, i el termini per presentar el recurs expira el 3 d’octubre. Les aportacions es poden fer a través del web iaeden.cat/la-farella-donacions Les entitats denuncien que el PMU de la Farella no s’ha sotmès a cap avaluació ambiental i que vulnera les Directrius de Paisatge del Pla Territorial de les Comarques Gironines, així com la Llei de Costes per permetre pantalles arquitectòniques a primera línia de mar. A més, adverteixen que el pla no està adaptat al Pla Director Urbanístic (PDU) del litoral gironí, tot i que aquesta adaptació era obligatòria.
També alerten que no es pot continuar aprovant modificacions puntuals d’un planejament urbanístic obsolet (vigent des del 2002) que ignora les normatives actuals. Reclamen l’elaboració urgent d’un nou pla urbanístic per a tot el municipi. La Farella se suma a una dinàmica urbanística expansiva a Llançà, amb l’inici enguany de les obres del sector Super Fener (més de 90 habitatges) i l’aprovació inicial de Roses-2 (més de 40 parcel·les al front litoral).
SOS Costa Brava i IAEDEN convoquen una concentració a la Farella per frenar la destrucció de la darrera pineda litoral de Llançà denunciat les entitats, que fan una crida a la ciutadania a sumar-se a la concentració i a contribuir a la campanya per salvar la darrera pineda litoral de Llançà.
Per a més informació:
● Joan Cusí – Portaveu de la IAEDEN-Salvem l’Empordà – 693 06 16 72
● Marta Ollich – Vocal de SOS Costa Brava en representació de la IAEDEN – 629 12 89 44
● Cristina Vilà – Coordinadora de SOS Costa Brava – 634 36 04 89
● Jordi Palaudelmàs – President de SOS Costa Brava – 667 14 50 89
● Adrià Cortadellas – Cap de comunicació de SOS Costa Brava – 650 24 40 11



