El regidor de la CUP de Figueres creu que l’equip de Masquef domina el relat comunicatiu pero no tira endavant polítiques rellevants per la ciutat.
Com esteu veient el mandat, ara que n’hem superat l’equador?
Sincerament, crec que el govern actual té un punt fort i a la vegada un punt feble: el control del relat. Vuit regidors van estar quatre anys fent oposició, en un mandat en el que vam patir una pandèmia i amb certes ventatges de cara a la premsa. Òbviament, això va ajudar molt a que el resultat fos el que va ser. Entrar amb una majoria absoluta facilita les coses i et regala una inèrcia en la qual ja t’has pogut cronstruir un bon relat. Crec que la gent, en general, ha comprat el seu relat i diu estar molt contenta, i que han notat un canvi. Jo, que visc a Figueres, veig la ciutat exactament igual. Bàsicament l’equip de govern té aquesta capacitat de domini comunicatiu.
Però això seria el punt fort. Per què diu que també n’és un punt feble?
Perquè realment no estan seguint un projecte propi de ciutat, no estan fent grans canvis promoguts per ells. És cert que han fet l’últim pas per desencallar coses i han pogut executar són projectes i obres que ja estaven treballant com pot ser aquest cas, el local de Vilatenim o subvencions que han rebut de l’anterior govern com els Next generation. Però les coses més complicades que podrien gestionar, com pot ser la sala Edison o una iniciativa del seu programa electoral, no les estan tiran endavant. La prova d’això és que, en la majoria de votacions, votem gairebé tots en la mateixa línia. Val a dir que això ho diem tenint en compte que el seu projecte i el nostre és molt difirent, i moltes coses les faríem diferents. A vegades pregunto als companys de plenari, a la senyora Lladó o al senyor Caselles, si sempre era així d’avorrit, perquè veig que s’aproven moltes coses per pura inèrcia i que no es fa res rellevant. És a dir, que són coses del dia a dia de la ciutat, no de projecte polític. En resum, el govern de Masquef sap comunicar molt bé però no fa tant com la gent es pensa.
La seva voluntat d’aquí a dos anys seria encapçalar la llista de la CUP?
En aquest sentit la CUP és una mica diferent. Jo no sóc la persona que decidirà si sóc el cap de llista o no. És una decisió assembleària i, per tant, és l’assemblea qui acaba decidint quina llista fem, com la fem i quin format fem. No obstant això, a mig mandat us dic que jo estic còmode, l’assemblea em dóna suport i estic molt content treballant amb ells. Som un grup de gent que hi posa ganes i estem preparant coses que van més enllà de la institució. Ara bé, si de cara a les properes eleccions l’Assemblea pensa que la millor persona per encapçalar la llista sóc jo, ho veuria bé. Però insisteixo: estem a mig mandat i poden canviar moltes coses!


