Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Patrick Hans Jahn: “La Fira del Vaixell d’Ocasió és una cita clau per al sector nàutic”
    • La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros
    • La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic
    • Cap i pota, cargols i cuina de sempre: El Trull d’en Baserba a Figueres
    • Míriam Lanero: “La Jonquera genera milions en impostos, però el municipi necessita que una part reverteixi en serveis per als veïns”
    • Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement
    • La Passió de Sant Climent Sescebes celebra 50 anys d’història i tradició
    • La 8a Nit del Turisme Empordanès reconeix el talent del sector a l’Escala
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Cultura
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial Eleccions
      • Homenatges Vellesa
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»Valls Catalanes Trailrunning Challenge amplia les seus i incorpora les maratons de muntanya a la 4a edició
    Notícies

    Valls Catalanes Trailrunning Challenge amplia les seus i incorpora les maratons de muntanya a la 4a edició

    24 de Febrer de 202516 Vistes
    Valls Catalanes Trailrunning Challenge amplia les seus i incorpora les maratons de muntanya a la 4a edició

    El circuit transfronterer constarà de 13 curses, quatre més que l’any passat, i transcorrerà per cinc comarques: l’Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, l’Alt Vallespir i el Vallespir

    El Consell Comarcal de l’Alt Empordà ha acollit la presentació del Valls Catalanes Trailrunning Challenge 2025, una competició que es consolida en aquesta quarta edició com la lliga de curses de muntanya que més ha evolucionat a Catalunya des dels seus inicis. El circuit transfronterer, que va néixer el 2022 arran de l’agermanament de les curses l’Olla de Tapis (Maçanet de Cabrenys) i el Trail des Salines (Céret), arriba enguany a les 13 seus, quatre més de les que hi havia l’any passat. La principal novetat que presenta l’edició 2025 és la incorporació de les maratons de muntanya, que en algunes seus s’afegeixen a les tradicionals mitges maratons.

    “El circuit va néixer d’una trobada l’any 2022 entre dues organitzacions noves, però amb molta experiència al darrere, i avui ja celebrem la quarta edició”, ha explicat Jep Coromines, coordinador de Valls Catalanes Trailrunning Challenge, que ha agraït el suport de totes les institucions que col·laboren en aquest projecte així com als organitzadors, voluntaris i participants.

    La competició transcorrerà en cinc comarques diferents, tres de les quals a Girona (l’Alt Empordà, la Garrotxa i el Ripollès) i dues més a la Catalunya Nord (l’Alt Vallespir i el Vallespir). Totes elles a municipis que formen part del territori integrat a l’Agrupació Europea de Cooperació Internacional del País, Art i Història Transfronterer (PAHT) de les Valls Catalanes.

    L’Alt Empordà ha estat la comarca amfitriona de la presentació, en el transcurs de la qual Núria Escarpanter, Consellera d’Esports, Joventut i Relacions Transfrontereres del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, ha comentat que “aquest és un projecte que encaixa plenament amb la voluntat del Consell Comarcal de l’Alt Empordà per enfortir la nostra comarca i la Catalunya Nord”.

    El PAHT, País d’Art i Història Transfronterer Les Valls Catalanes que ha donat el seu suport al Valls Catalanes Trailrunning Challenge des de la segona edició, ha estat representat a la roda de premsa pel seu director, Josep Puigbert, que ha posat en valor que “és un projecte petit que s’ha fet gran, i que encara ho pot fer més”, i ha destacat que la competició ajuda a portar a terme un dels principals objectius del PAHT, que és “esborrar la frontera, ja que es tracta d’un territori comú, i que el Vallespir es vegi com una comarca veïna”.

    La quarta edició del circuit transfronterer es posarà en marxa el 23 de març amb la Suada d’Agullana, i s’acabarà el 9 de novembre a Beuda-Albanyà amb la MDM.CAT. La majoria de les proves tindran lloc a territori gironí (Agullana, Darnius, Molló, Maçanet de Cabrenys, Sant Joan de les Abadesses, Tapis, Montagut-Oix i Beuda-Albanyà), mentre que a la Catalunya Nord hi haurà cinc curses (Amélie-les-Bains-Palaldà, Lamanère, Serrallonga, Maureillas las Illas i Céret). En total seran 23 els municipis implicats entre sortides, arribades i avituallaments.

    Jordi Masquef, diputat d’Esports de la Diputació de Girona, ha assenyalat que “aquesta és una competició que ha anat arrelant i que ja és molt més que un circuit de curses. És un motor de dinamització per als nostres municipis que traspassa fronteres; una eina per tal de fomentar l’esport saludable i un exemple del que podem aconseguir quan les diferents institucions i els organitzadors treballem junts, agafats de la mà”. A la roda de premsa també hi ha intervingut Eduard Adrobau, director dels Serveis Territorials d’Interior a Girona de la Generalitat de Catalunya, i Alexandre Reynal, Vice-Président du Conseil

    Départemental des Pyrénees-Orientales i Responsable Sports Régión d’Occitanie. Amdós han destacat el valor fraternal i cohesionador del Challenge. S’han interessat desde la seva visió de país sobre els valors fonamentals de la lliga, la seva ràpida evolucó i el respecte dels organitzadors en l’accés dels participants al medi natural i la reducció de manera efectiva de la petjada de carboni.

    Tres maratons s’afegeixen al programa

    En les tres edicions celebrades fins ara, el Valls Catalanes Trailrunning Challenge estava format únicament per mitges maratons de muntanya, però en aquest 2025 s’incorporen també les maratons del Molló Trail (Molló), Trepitja Garrotxa (Montagut-Oix) i MDM.CAT (Beuda-Albanyà). En aquests tres casos la competició serà doble amb marató i mitja marató a la mateixa seu. Es preveu la participació d’uns 5.000 esportistes en el conjunt de totes les curses, entre atletes locals, nacionals i internacionals.

    Aquesta lliga esportiva posa en valor el patrimoni natural i cultural del territori, fomentant la descoberta mitjançant el turisme sostenible. Cada cursa esdevé una porta d’entrada per gaudir dels paisatges singulars de les cinc comarques, amb la implicació activa de les organitzacions locals i el suport de les institucions públiques i privades.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros

    13 de Març de 20267 Vistes
    Notícies

    La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic

    13 de Març de 20262 Vistes
    Notícies

    Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement

    12 de Març de 20267 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes
    • Gastronomia
    • Homenatges a la Vellesa
    • Salut i Bellesa
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.