El solar del carrer Joan Arderius, fins ara inhabilitat i a tocar de l’estació d’autobusos, tindrà 60 noves places d’aparcament lliure disponibles a partir de la setmana que ve
A mitjan maig s’iniciaran les obres del nou aparcament de 34 places d’aparcament regulat al carrer Clerch i Nicolau, a tocar el carrer Nou, i s’obrirà al juny
Aquesta setmana també s’han iniciat els treballs de millora del paviment i dels accessos dels aparcaments d’El Far, carrer Migdia i pineda del Park Sol
Els projectes formen part del Pla d’Aparcaments de Proximitat presentat pel govern municipal, amb l’objectiu de crear 1.000 noves places d’aparcaments a la ciutat fins el 2027
L’Ajuntament de Figueres crearà 100 noves places d’aparcament de proximitat i arranjarà tres pàrquings. Aquesta setmana s’han iniciat els treballs de neteja, adequació i millora del paviment en diferents terrenys i aparcaments. El del carrer Joan Arderius, fins ara un solar inhabilitat i a tocar de l’estació d’autobusos, tindrà 60 noves places d’aparcament lliure disponibles a partir de la setmana que ve. A mitjan maig s’iniciaran les obres del nou aparcament públic de 34 places d’aparcament regulat (zona blava) al carrer Clerch i Nicolau, al costat del carrer Nou, disponible al juny. A més, a partir d’aquest dimecres es duen a terme treballs de millora del paviment de tres aparcaments: a l’antic camp de futbol d’El Far, al carrer Migdia i el de la pineda del Park Sol, que havien quedat malmesos, amb forats. Els projectes formen part del Pla d’Aparcaments de Proximitat presentat fa dos anys pel govern amb l’objectiu de crear 1.000 noves places d’aparcaments a la ciutat fins el 2027.
En el terreny del carrer Joan Arderius, en paral·lel a la via del tren i a tocar de l’estació d’autobusos i de tren del centre, es crearan 60 places aproximadament d’aparcament lliure. Els treballs s’han iniciat aquest dilluns i la previsió és que estigui operatiu la setmana que ve. Aquest solar, de propietat privada, va ser cedit a l’Ajuntament de Figueres per a fer-hi aparcament a canvi de la bonificació del 95% de l’impost sobre béns i immobles (IBI). Al costat d’aquest terreny, al C/ Sud, hi ha un altre solar també pensat com a futur nou aparcament.
A meitats de maig s’iniciaran les obres del nou aparcament públic de 34 places de zona blava al carrer Clerch i Nicolau –a tocar el carrer Nou i ubicat a l’antiga empresa de transports Activa Exprés. Els treballs s’allargaran entre quatre i cinc setmanes i, per tant, la previsió és que l’aparcament estigui operatiu a finals de juny. Aquest aparcament, com el solar del C/ Joan Arderius, serà una realitat després d’arribar a un acord amb els propietaris amb un conveni de cessió d’ús gratuït a canvi de la bonificació del 95% de l’IBI, aprovat al ple.
Millores en tres aparcaments
A partir d’aquest dimecres es duran a terme les tasques de millora del paviment de l’aparcament de l’antic camp de futbol d’El Far, malmès amb forats per les pluges. Aquest aparcament ha ampliat els últims mesos la capacitat per més de 500 vehicles després de les tasques de millora i ampliació. També s’ha millorat la il·luminació i actualment també s’hi pot accedir per l’Avinguda Vilallonga després d’enderrocar la paret perimetral i de l’antiga grada de l’interior que fan l’aparcament més accessible i diàfan i amb millor visibilitat. Entre aquesta setmana i la que ve també es millorarà l’aparcament de terra del C/ Migdia –a tocar, precisament, del C/ Joan Arderius- i s’aplanarà l’aparcament de la pineda del Park Sol, al costat de la zona esportiva i de l’Hospital de Figueres.
17 noves places a l’entorn de la plaça Catalunya i de la Font Lluminosa
El març passat, l’Ajuntament de Figueres va ampliar l’espai d’aparcament públic de la plaça Catalunya i de la plaça Doctor Ernest Vila (Font Lluminosa) amb un total de 17 places per a vehicles, totes en modalitat de zona blava i gestionades per l’empresa plurimunicipal de serveis FISERSA. També es van implantar 9 places per a motocicletes i 4 per a bicicletes. Aquestes places se sumen a les 13 ja existents al lateral del carrer Castelló (plaça Catalunya).
També al març, a la Pujada del Castell, entre el C/ Llers i la plaça de la Tramuntana, es va incorporar la nova zona taronja. Es tracta d’una desena de places d’estacionament en què es pot aparcar com a màxim 20 minuts, per 20 cèntims, pensades per a facilitar l’aparcament de gestions i de compres ràpides al centre.
D’altra banda, fa un any es va habilitar l’aparcament de 35 llocs (zona blava) entre els carrers Borrassà i Torras i Bages.
Superar el miler de noves places el 2027
També s’està treballant en d’altres aparcaments: un espai del carrer Sud amb mig centenar de places en total; el solar del Molí Petit, ubicat darrere del CAP Josep Masdevall i que descongestionarà la zona del Rally Sud amb 250 places; el terreny de l’Avinguda Perpinyà (encreuament amb carrer Port Lligat) amb 300 places entorn del Parc de les Aigües i a tocar de la futura ronda Nord; el terreny entre els carrers Pere III i Oliva, amb capacitat per a més de cent vehicles; i el terreny ubicat a la plaça El·líptica, al costat de la plaça Josep Tarradellas (150 places).
El Pla d’Aparcaments de Proximitat preveu superar el miler de noves places el 2027 a la ciutat, combinant bosses d’aparcaments de 250-300 places als accessos de la ciutat, amb petits aparcaments de proximitat en zones en les quals hi hagi manca d’aparcament. També es combina la compra dels grans terrenys amb convenis de cessió d’ús gratuït per als altres, a canvi de bonificar el 95% de l’IBI als propietaris. Aquesta fórmula de col·laboració públicoprivada permet resoldre problemàtiques d’aparcament en diversos barris alhora que s’arranja i es dona ús a solars i terrenys.


