El regidor Rafa Medinilla repassa actuacions clau a la Jonquera.
En què consisteix la nova campanya sobre gossos i gats que comença a la Jonquera?
Aquesta campanya, liderada per la regidora Gemma Carbó, té com a objectiu promoure la tinença responsable d’animals de companyia i garantir, tant el seu benestar, com una bona convivència entre veïns. Durant els pròxims dies es farà un repartiment porta a porta de materials informatius, on s’explicaran les obligacions legals per a propietaris de gossos i gats: com el xipatge, el cens municipal, la recollida d’excrements o l’ús correcte de corretja. També es recordaran les sancions per incompliments greus.
A més, es faran tallers d’educació canina i una xerrada sobre la gestió de les colònies felines.
Finalment, es retiraran les cabines policials en desús al Portús?
Sí! Aquesta retirada era una reclamació que venia de lluny. De fet, ja va ser l’anterior alcaldessa, la Sònia Martínez, qui va començar a demanar insistentment aquesta actuació, i des de llavors hem continuat treballant i pressionant perquè es fes realitat. En la darrera reunió que es va mantenir amb el subdelegat del Govern de l’Estat a Girona el passat 21 de maig, l’alcaldessa Míriam Lanero va remarcar que era necessari enderrocar aquestes casetes de forma imminent. També vull destacar el paper fonamental del president dels comerciants del Portús, el senyor Bruno Comas, que ha estat al nostre costat en aquesta reivindicació.
Aquestes cabines es trobaven en un estat lamentable: vidres trencats, brutícia i una imatge de degradació total. I això, just a les portes d’entrada i sortida de Catalunya, en uns punts on estem treballant intensament —tant des de l’Ajuntament com des de l’associació de comerciants— per millorar l’entorn i revitalitzar el barri.
L’església és un edifici emblemàtic del municipi. Quan començaran les obres de reparació de la coberta?
Des de l’Ajuntament vam posar fil a l’agulla fa temps perquè entenem que cal actuar amb urgència, especialment en la impermeabilització de la coberta. Ja el novembre de 2023 vam reunir-nos amb el Bisbat per traslladar-los la necessitat de fer-hi obres. Posteriorment, el juny de 2024, la seva arquitecta va venir a fer una visita tècnica. El gener d’aquest any vam rebre una comunicació d’obres per part del Bisbat, però, atès que es tracta d’un edifici protegit, el procediment correcte és una llicència d’obres. Ja hem indicat aquest requisit i ara restem a l’espera de rebre el projecte tècnic definitiu per part del Bisbat per poder tramitar el permís i començar els treballs. Tenim la voluntat i el compromís, només cal acabar de concretar els darrers passos administratius.


