Has decidit presentar-te com a cap de llista de Junts a les eleccions municipals de 2027?
Sí, estic en un moment en què tinc l’energia i les ganes de fer-ho. El nostre municipi té totes les condicions per avançar molt més del que ho està fent ara. Necessitem un canvi de rumb i jo vull participar-hi i liderar-lo.
Aquest pas es fa amb naturalitat i de manera pactada dins del nostre espai polític. Vull agrair especialment la generositat de la Dolors Barceló, que continuarà formant part del projecte i que encara té molt a aportar. El seu suport és clau.
Quines són les principals mancances que detectes?
Al municipi no falten festes ni actes, però sí inversions a l’espai públic. L’Ajuntament hauria d’anar a tota màquina, i no és el cas: a Delta-Muga o a Puigmal, per exemple, fa anys que no s’hi inverteix. Hi ha quilòmetres de carrers sense voreres, la zona comercial està oblidada. Seguim sense un nou contracte de recollida d’escombraries, no s’avança amb el terreny destinat al nou institut d’Empuriabrava, ni tampoc amb la rehabilitació de la Basílica. L’any vinent venç el termini de l’opció de compra del Club Nàutic i, a dia d’avui, les parcel·les per finançar-lo ni tan sols estan inscrites a nom de l’Ajuntament.
Tenim una empresa municipal, Castelló 2000, que hauria de ser un referent, però pateix una manca de direcció, de criteri i gestió del dia a dia. I la Policia Local hauria de ser la prioritat número 1, amb molta més dotació pressupostària i suport institucional real. A més, crec que cal començar a parlar ja dels canals d’Empuriabrava, perquè el 2030 s’acaba la concessió. Recuperar-ne la gestió pot ser un punt d’inflexió i un salt endavant molt important per Empuriabrava.
Creus que s’hauria de remunicipalitzar la gestió de l’aigua a Empuriabrava?
Amb aquest govern serà impossible, ni tan sols han liquidat la concessió caducada. Tant de bo poguéssim remunicipalitzar el servei, però cal ser realista, ara mateix no estem en condicions, abans d’això cal posar ordre dins l’Ajuntament. El Pla Director és el que determina i quantifica quines obres s’han de fer els pròxims anys, com renovar gairebé tota la xarxa, i tampoc l’han portat a aprovació.
El teu objectiu per al 2027?
Crec que s’està governant de cara a la galeria i no s’està prioritzant el que realment és important. El 2027 volem presentar un equip sòlid, preparat i compromès, amb ganes de treballar per transformar de veritat Castelló d’Empúries i Empuriabrava. Ja hi estem treballant, som conscients que cal un canvi de rumb urgent en la gestió municipal.


