Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Patrick Hans Jahn: “La Fira del Vaixell d’Ocasió és una cita clau per al sector nàutic”
    • La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros
    • La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic
    • Cap i pota, cargols i cuina de sempre: El Trull d’en Baserba a Figueres
    • Míriam Lanero: “La Jonquera genera milions en impostos, però el municipi necessita que una part reverteixi en serveis per als veïns”
    • Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement
    • La Passió de Sant Climent Sescebes celebra 50 anys d’història i tradició
    • La 8a Nit del Turisme Empordanès reconeix el talent del sector a l’Escala
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Cultura
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial Eleccions
      • Homenatges Vellesa
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»L’Hospital de Figueres introdueix noves mesures d’humanització per millorar l’experiència dels infants quan han de ser operats
    Notícies

    L’Hospital de Figueres introdueix noves mesures d’humanització per millorar l’experiència dels infants quan han de ser operats

    28 de Novembre de 20255 Vistes
    L’Hospital de Figueres introdueix noves mesures d’humanització per millorar l’experiència dels infants quan han de ser operats

    Entre les mesures adoptades, s’inclou que els menors tinguin l’opció d’entrar al quiròfan amb un progenitor i l’adaptació d’un entorn més amable i confortable

    L’Hospital de Figueres ha introduït noves mesures d’humanització per millorar l’experiència dels infants quan s’han de sotmetre a una intervenció quirúrgica. El moment de la separació del menor que ha de ser operat de la seva mare o del seu pare ha estat causa, tradicionalment, d’una tensió emocional important. Per disminuir aquesta reacció estressant, la Fundació Salut Empordà (FSE) ha posat en marxa diverses mesures, que inclouen que els menors tinguin l’opció d’entrar al quiròfan amb la seva mare, el seu pare o una altra persona acompanyant que designi la família. També s’ha habilitat un box a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés (UCSI) adaptat a l’infant i s’han adoptat altres estratègies com, per exemple, aromatitzar la mascareta de ventilació de quiròfan amb olors agradables per rebaixar l’ansietat del pacient pediàtric.

    Aquestes mesures s’emmarquen dins del procés d’humanització de l’assistència i la seguretat del pacient de la nostra entitat i que han d’ajudar a reduir l’angoixa i l’estrès associats habitualment al moment en què les criatures s’enfronten a entorns desconeguts i a situacions incertes. El projecte ha estat coordinat pel cap del Servei d’Anestèsia de l’Hospital de Figueres, Esteve López, i la referent en Pediatria d’aquest mateix Servei, Sofia Kunz. La valoració que fan les famílies i també els professionals de la posada en marxa d’aquest procediment ha estat de satisfacció, ja que l’infant se sent més amable i en un entorn més confortable.

    La Dèlia, de 5 anys, ha participat fa uns dies, juntament amb la seva mare, en el rodatge d’un vídeo en què es narra com es realitza aquest procés real, des de l’arribada a l’Hospital de Figueres i fins al moment de la inducció anestèsica pediàtrica al quiròfan, fins al moment en què el menor queda adormit per ser intervingut. La gravació permetrà mostrar a altres famílies amb infants que s’han d’operar aquesta part de la humanització de la cirurgia pediàtrica. És una pràctica que suposa un exercici de transparència per als professionals implicats.

    El cap del Servei d’Anestèsia de l’Hospital de Figueres, Esteve López, explica que hi ha molts estudis i literatura mèdica que demostren els beneficis d’aquesta estratègia que consisteix en què la mare, el pare o una altra persona acompanyant pugui estar el màxim de temps possible al costat de l’infant que passa per un procés quirúrgic. “D’aquesta manera, l’últim record que té l’infant abans d’adormir-se és que està amb el seu pare, amb la seva mare o amb alguna altra persona acompanyant. I quan es desperta, fa la recuperació a Reanimació, on ja l’espera la mateixa cara coneguda. És un procés suau que contribueix a la prevenció de posteriors complicacions, com estrès, ansietat o canvis de comportament postoperatoris”, ha comentat Esteve López.

    Tot comença en un box de la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés (UCSI) decorat amb elements infantils i un racó ple de jocs, contes i joguines. “Hem creat un entorn molt agradable perquè l’infant se senti com a casa seva, o com a l’escola o la llar d’infants. L’objectiu és intentar que el tràngol de l’operació passi de la millor manera possible”, ha dit Esteve López. Per tal que l’acompanyant de l’infant pugui accedir al quiròfan amb les màximes garanties de seguretat i d’higiene, es vesteix amb un pijama quirúrgic, polaines i gorra d’un sol ús, les mateixes peces que porten els professionals.

    Per la seva part, la mare de la Dèlia, Mercè Fernández, ha assenyalat que li ha sorprès el tracte i l’atenció que han rebut per part dels professionals sanitaris: “No sabia que es procedia d’aquesta manera. Pensava que seria tot molt més fred. M’ha agradat molt haver pogut estar en tot moment al costat de la meva filla. L’he vist tranquil·la, en tot moment somrient. L’he pogut acompanyar fins que s’ha adormit, agafant-la de la mà. Tot l’ambient ha estat molt càlid. La infermera que ens ha atès a la UCSI ens ho ha explicat tot, pas a pas, anticipant tot el que s’havia de fer, molt important. A la Dèlia, l’han vingut a buscar en un cotxe elèctric i ella l’ha conduït fent tot el camí fins al quiròfan. Ens hem sentit molt ben acollides per tot l’equip. A mi m’ha donat molta tranquil·litat, sobretot perquè ella també estava molt tranquil·la”.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros

    13 de Març de 20267 Vistes
    Notícies

    La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic

    13 de Març de 20262 Vistes
    Notícies

    Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement

    12 de Març de 20267 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes
    • Gastronomia
    • Homenatges a la Vellesa
    • Salut i Bellesa
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.