Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Patrick Hans Jahn: “La Fira del Vaixell d’Ocasió és una cita clau per al sector nàutic”
    • La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros
    • La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic
    • Cap i pota, cargols i cuina de sempre: El Trull d’en Baserba a Figueres
    • Míriam Lanero: “La Jonquera genera milions en impostos, però el municipi necessita que una part reverteixi en serveis per als veïns”
    • Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement
    • La Passió de Sant Climent Sescebes celebra 50 anys d’història i tradició
    • La 8a Nit del Turisme Empordanès reconeix el talent del sector a l’Escala
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Cultura
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial Eleccions
      • Homenatges Vellesa
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»Figueres commemora la Setmana de la Dona i la Nena a la Ciència amb un programa encapçalat per la intel·ligència artificial
    Notícies

    Figueres commemora la Setmana de la Dona i la Nena a la Ciència amb un programa encapçalat per la intel·ligència artificial

    3 de Febrer de 20266 Vistes
    Figueres commemora la Setmana de la Dona i la Nena a la Ciència

    Del 4 de febrer al 18 de març s’han programat diferents activitats, tallers i xerrades per commemorar el Dia Mundial de la Dona i la Nena a la Ciència

    El treball en el territori de l’Empordà en l’àmbit de l’ecologisme, agricultura i la gestió forestal; el funcionament del cervell i la superpoblació són d’altres temes que es tractaran

    L’Ajuntament de Figueres impulsa, del 4 de febrer al 18 de març, diferents activitats per commemorar el Dia Mundial de la Dona i la Nena a la Ciència (11 de febrer). La segona edició de la Setmana STEAM (acrònim anglès que engloba ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) inclourà un programa que combina xerrades, taula rodona, exposició i tallers sobre la intel·ligència artificial, el treball en el territori de l’Empordà en l’àmbit de l’ecologisme, agricultura i la gestió forestal, el funcionament del cervell i la superpoblació.

    Totes les activitats són gratuïtes i són organitzades per les àrees de Promoció Econòmica i Cultura de l’Ajuntament de Figueres, pel Departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, el Serveis d’informació i atenció a les dones (SIAD), la Biblioteca Fages de Climent i la Diputació de Girona. L’objectiu de les activitats és visibilitzar i reconèixer les contribucions de les dones en el camp de la ciència i la investigació.

    El dimecres 11 de febrer (18 h), al Centre de Formació Integrat Ferran Sunyer, hi haurà la taula rodona “L’Empordà viu: Dones que el cuiden i el transformen”, amb converses amb dones que, des de diferents àmbits, tenen cura del territori empordanès i en garanteixen el futur: ecologisme, agricultura i gestió forestal. Hi participaran Clara Jordà (tècnica ambiental), Gemma Dorca (cap de Brigada Forestal), Marta Pedra (enginyera agrònoma del Celler la Vinyeta), moderat per Rosa M. Moret, mestra, pedagoga i escriptora.

    El divendres 13 de febrer (18 h), al Centre de Formació Integrat Ferran Sunyer, hi haurà el taller d’emprenedoria “Interactua amb IA sense biaixos”, a càrrec de Laia Dulcet (La IA Consulting), per saber com interactuar amb la intel·ligència artificial de manera crítica i conscient per evitar la reproducció de biaixos de gènere.

    A la Biblioteca Fages de Climent s’han programat quatre “Xerrades BiblioSTEAM”, un projecte coordinat per Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona. Aquest dimecres, 4 de febrer (18.30 h), Mireia Ortega, doctora en biomedicina i divulgadora científica parlarà sobre “Com funciona el nostre cervell?”. L’endemà, dijous 5 (18.30 h), la xerrada “Som massa gent? Dilemes ètics entorn la població del futur” anirà a càrrec d’Alba Padrós, llicenciada en Filosofia. El dimecres 18 de febrer (18.30 h) hi haurà “Aprenent a detectar fake news: el poder i el perill de la IA”, a càrrec de Nieves Lorenzo Gotor, divulgadora científica en zones rurals, doctora en biomedicina i màster en comunicació científica. L’última xerrada serà el dimecres 18 de març (18.30 h): “Utilitzem la IA de manera ètica i legal?”, amb Arlet Brufat, de l’Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya (OEIAC).

    A més, fins el 27 de febrer, al Centre Cívic Joaquim Xirau, hi ha l’exposició “Dones de Ciència”, que posa en valor el paper de 12 científiques que van trencar barreres. Una mostra visual (en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones) que inspira vocacions i reivindica la igualtat en l’àmbit científic.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    La Diputació presenta als ajuntaments gironins una nova línia de subvencions dotada amb 15 milions d’euros

    13 de Març de 20267 Vistes
    Notícies

    La XXXVI Fira del Vaixell d’Ocasió d’Empuriabrava reunirà 32 empreses del sector nàutic

    13 de Març de 20262 Vistes
    Notícies

    Els 9 restaurants fidels a les 10 edicions de la Ruta de les Tapes reben un distintiu de reconeixement

    12 de Març de 20267 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes
    • Gastronomia
    • Homenatges a la Vellesa
    • Salut i Bellesa
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.