Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El caliu de la pedra i el sabor de la badia: la recepta autèntica de Can Cervera a Roses
    • Comença la collita de Poma de Girona amb el lema ‘Tot l’any, pomes d’aquí’ i una predicció de més de 100 mil tones
    • Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!
    • LA FESTA MAJOR MÉS POLÈMICA
    • Gestió i identitat pròpia: Instal·lacions Aurel Rastrojo
    • Nits de Circ arriba a la sisena edició amb un espectacle que portarà a Roses els millors trapezistes volants del món
    • L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari
    • Living Roses Premium Week sortejarà una setmana d’experiències valorada en 4.000 euros
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Miquel Serra: «Podem continuar realitzant inversions sense recórrer a l’endeutament»
    Entrevistes

    Miquel Serra: «Podem continuar realitzant inversions sense recórrer a l’endeutament»

    11 de Febrer de 20264 Vistes
    Miquel Serra

    L’alcalde de Palau-saverdera es mostra satisfet amb l’aprovació del pressupost i encara la festa major amb orgull i il·lusió.

    – De quin pressupost disposa Palau-saverdera aquest 2026?

    Palau compta amb un pressupost de 2,8 milions d’euros, molt similar al de l’any 2025, i plenament equilibrat pel que fa a ingressos i despeses. Cal destacar que l’Ajuntament de Palau presenta una ràtio d’endeutament zero, fet que permet afirmar que, el dia d’avui el municipi es troba en una situació econòmica sanejada, fruit de la bona feina desenvolupada durant els darrers anys.

    – Després de l’exposició pública del pressupost, hi ha hagut modificacions, respecte al presentat inicialment. A què és degut?

    Durant el període d’exposició pública es van rebre tres al·legacions al pressupost. Una va ser presentada pel grup Gent de Palau i va ser desestimada per no ajustar-se als criteris que estableix la llei per a la seva admissió. Una altra, presentada per NDB, també va ser desestimada pel mateix motiu. La tercera al·legació va ser presentada per la representant sindical del personal funcionari d’aquest consistori, manifestant que els crèdits previstos al capítol 1 del pressupost de despeses no permetien cobrir les retribucions derivades del procés de valoració de llocs de treball ni els increments salarials posteriors previstos pel Reial decret llei 14/2025, de 2 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit del sector públic. Per aquest motiu, s’ha modificat el pressupost incrementant el capítol 1 en més de 40.000 euros.

    – Quines inversions teniu previstes per al pròxim exercici?

    Tot i que ha calgut ajustar el pressupost, tenim la bona notícia que podem continuar realitzant inversions sense recórrer a l’endeutament, per un import superior als 800.000 euros, corresponents als canvis de tancaments i obertures centre cívic; la substitució de llumeneres; el PUOSC 2025-2029 amb la reurbanització del Carrer Nou; l’adquisició de cadires Centre Cívic; els aires condicionats de la Llar d’infants; la remodelació dels banys del Centre Cívic; i el material informàtic.

    – Tenim ja aquí la Festa Major de Palau-saverdera – del 30 de gener a l’1 de febrer-. Quin paper juga la Festa Major com a espai de trobada i com la viu vostè com a alcalde?

    La Festa Major és, principalment, un gran espai de trobada. És el moment en què el poble s’atura una mica, es retroba al carrer i reforça els vincles entre veïns i veïnes de totes les edats. Més enllà dels actes concrets, té un alt valor social: ens permet compartir tradicions, cultura i alegria, i enforteix aquest sentiment de pertinença que fa poble. Com a alcalde, la visc amb una combinació d’orgull i responsabilitat. Orgull de veure com Palau-saverdera, el poble que m’ha vist créixer i del que em sento orgullós, s’omple de vida, participació i il·lusió, i també de constatar la gran feina de les entitats, voluntariat i persones que la fan possible. I responsabilitat perquè tot funcioni correctament, perquè els actes es desenvolupin amb normalitat i perquè tothom s’hi senti a gust i benvingut. Per a mi, la Festa Major és també una oportunitat per escoltar la gent, conversar amb calma i compartir moments que, al capdavall, són dels que donen sentit a la tasca de governar.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Anna Palet: «Hem concentrat la Festa Major en un sol dia perquè sigui més intensa i participativa»

    3 d'Agost de 202618 Vistes
    Entrevistes

    Sílvia Ripoll: «Viuré la meva primera Festa Major com a alcaldessa amb orgull i molta responsabilitat»

    3 d'Agost de 202613 Vistes
    Entrevistes

    Marta Noblejas: “La Festa de Delfià és un punt d’inflexió de l’estiu i una trobada imprescindible entre veïns”

    3 d'Agost de 202614 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.