Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • La Jazzejada torna a convertir Vilamaniscle en punt de trobada dels amants del jazz
    • El caliu de la pedra i el sabor de la badia: la recepta autèntica de Can Cervera a Roses
    • Comença la collita de Poma de Girona amb el lema ‘Tot l’any, pomes d’aquí’ i una predicció de més de 100 mil tones
    • Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!
    • LA FESTA MAJOR MÉS POLÈMICA
    • Gestió i identitat pròpia: Instal·lacions Aurel Rastrojo
    • Nits de Circ arriba a la sisena edició amb un espectacle que portarà a Roses els millors trapezistes volants del món
    • L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»La Fundació Salut Empordà i la Universitat de Girona creen la Càtedra Envelliment i salut
    Notícies

    La Fundació Salut Empordà i la Universitat de Girona creen la Càtedra Envelliment i salut

    11 de Febrer de 202615 Vistes
    La Fundació Salut Empordà i la Universitat de Girona creen la Càtedra Envelliment i salut
    El rector de la UdG, Josep Calbó, i el director gerent de la Fundació Salut Empordà, Xavier Verdaguer.

    • L’aliança entre ambdues institucions neix per integrar assistència, docència, recerca i transferència de coneixement en un context de canvi demogràfic

    • La càtedra està dirigida per Oriol Turró i compta amb la direcció honorífica de la Pilar Monreal

    La Fundació Salut Empordà (FSE) i la Universitat de Girona (UdG) han impulsat la Càtedra Envelliment i Salut, una plataforma estratègica dissenyada per donar respostes als reptes d’una població cada vegada més envellida, més diversa i amb valors canviants. L’objectiu és consolidar un marc estable que vehiculi el coneixement, la innovació, la recerca i la transferència que ambdues institucions poden aportar en aquest àmbit.

    La nova Càtedra està dirigida per Oriol Turró, professor de Psicologia a la UdG i coneixedor de la realitat de l’atenció a l’envelliment. Compta amb el suport de la investigadora Pilar Monreal, referent en la recerca sobre envelliment de la UdG, en la direcció honorífica.

    Un enfocament integral i humà

    La Càtedra neix en un moment en què l’envelliment de la població està en els seus màxims històrics, fet que representa un dels reptes socials més grans a nivell mundial i un element tensionador del sistema de salut actual. Això implica repercussions en els àmbits dels serveis socials i sanitaris, econòmics, del dret i la bioètica.

    La voluntat de la Càtedra és incidir en el coneixement d’aquesta situació, promoure recerca associada, generar actualització i formació adequada a la nova realitat i fer d’altaveu de les propostes que es formulin en aquest camp.

    Els seus eixos principals son:

    1. La millora del sistema de salut i la qualitat de vida de les persones grans.
    2. La garantia d’un envelliment i un futur digne per a les properes generacions.
    3. La generació d’espais de debat i formació especialitzats en psicogeriatria i gerontologia.
    4. L’estudi i anàlisi dels determinants socials de la salut.
    5. La divulgació de la realitat de l’envelliment i els seus reptes en el conjunt de les comarques gironines.

    Cooperació territorial i transformació social

    La voluntat de la Càtedra és no actuar de forma aïllada sinó amb la corresponsabilitat i la complicitat d’administracions locals, serveis públics i agents assistencials per tal de posar el coneixement i la innovació social al servei de la ciutadania. També comptarà amb la veu de les pròpies persones grans i altres experts de renom en el marc del consell assessor.

    L’ambició és posicionar-la com a actor clau de transformació social, creant sinèrgies i treballant per afrontar els grans reptes que planteja l’envelliment en els àmbits social i sanitari, el model de cures, l’habitatge o els recursos econòmics de les persones grans.

    «Volem identificar, explicar i, sobretot, proposar alternatives reals a les demandes i necessitats derivades de l’envelliment, posant l’accent en aquelles que tenen un impacte directa sobre la salut i el benestar de les persones», apunta el director de la càtedra, el Dr. Oriol Turró.

    Per fer-ho, la voluntat és ampliar el nombre d’entitats, organitzacions i administracions vinculades al projecte de manera que pugui ser un espai de referència que vagi més enllà de les comarques gironines. Es proposa generar un espai de col·laboració ciutadana perquè es puguin desenvolupar propostes i projectes ajustats a les necessitats i, per tant, de major impacte real.

    Una trajectòria consolidada

    Aquesta iniciativa parteix d’un treball previ. Des del 2016, la Fundació Salut Empordà ha desenvolupat diferents iniciatives estratègiques amb agents socials, sanitaris i educatius de l’Alt Empordà, en el marc de dos Projectes d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT), que han desembocat en la creació de la Taula Comarcal pels Drets de les Persones Grans. Aquest òrgan està liderat per la FSE, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i l’Ajuntament de Figueres.

    Alhora, en col·laboració amb altres agents de les comarques gironines, la FSE ha participat en la creació del Registre electrònic de maltractaments a persones grans, una eina pionera per unificar el recull de dades a tota la demarcació.

    D’altra banda, la recerca a l’entorn de l’envelliment de la UdG, a través del grup de recerca Envelliment, Cultura i Salut que lidera la investigadora Pilar Monreal, és un referent en treball participatiu i metodologia qualitativa d’aquest àmbit. Està format per investigadors amb diferents perfils professionals centrats en la millora de l’atenció psicològica, social i sanitària de les persones que viuen en contextos socials i culturals específics.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    Comença la collita de Poma de Girona amb el lema ‘Tot l’any, pomes d’aquí’ i una predicció de més de 100 mil tones

    7 d'Agost de 202611 Vistes
    Notícies

    Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!

    6 d'Agost de 202610 Vistes
    Notícies

    L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari

    4 d'Agost de 202630 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.