Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Amalia Domínguez: “Alegria, il·lusió i creativitat”, l’esperit d’un Carnaval que fa poble”
    Entrevistes

    Amalia Domínguez: “Alegria, il·lusió i creativitat”, l’esperit d’un Carnaval que fa poble”

    19 de Febrer de 202616 Vistes
    Amalia_Dominguez

    El pròxim 28 de febrer, Santa Llogaia d’Àlguema tornarà a omplir els carrers de disfresses, música i gresca amb la celebració del Carnaval, una festa senzilla, però molt estimada que any rere any guanya participació. La regidora Amalia Domínguez destaca l’esperit comunitari com el gran motor d’una jornada que combina tradició, voluntariat i diversió per a totes les edats.
    “És una festa que es viu amb molta il·lusió, com cada any”, explica. De fet, assegura que cada edició noten com més veïns s’hi impliquen. “Cada vegada hi ha més participació per part del poble, i això ens anima molt a continuar.”

    En un municipi petit, el voluntariat és clau perquè tot rutlli. Domínguez valora, especialment, la col·laboració d’un grup de gent gran del poble que s’encarrega de preparar la xocolata calenta i repartir-la entre participants i acompanyants. “Ho fan amb tot l’amor del món i sense esperar res a canvi. Aquesta imatge, servint la xocolata, és molt representativa del que és el nostre Carnaval”, afirma. “Són gestos que donen molt caliu a la festa.”

    La música i l’animació també hi tenen un paper essencial. Des de fa uns anys, la batucada Batuscala acompanya la cercavila i omple els carrers d’energia. “Estem molt contents amb ells, desprenen una força molt bonica amb els tambors i fan que tothom s’animi a sortir i a ballar”, diu. Pel que fa a les activitats, el consistori aposta per propostes pensades sobretot per als més petits, però que convidin tothom a participar. “Intentem que siguin dinàmiques, perquè grans i petits puguem jugar i passar-ho bé junts. Si una fórmula funciona, no cal canviar-la gaire.”
    El concurs de disfresses és un altre dels moments més esperats. “Crea molta il·lusió i també el repte de superar-se cada any. Moltes disfresses són fetes a mà, amb imaginació, i això fa que les famílies o els grups comparteixin estones molt boniques preparant-les.”

    Si hagués de definir el Carnaval de Santa Llogaia en tres paraules, Domínguez ho té clar: “alegria, il·lusió i creativitat”. I ho resumeix amb una frase ben popular: “Per Carnaval, tot s’hi val!”.


    Carnaval a Santa llogaia

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027

    17 de Juny de 202613 Vistes
    Entrevistes

    Raquel Domínguez: “És hora de fer les coses millor a Castelló i Empuriabrava”

    17 de Juny de 20266 Vistes
    Entrevistes

    Joan Marc Poch: “La Festa Major és una oportunitat per retrobar-nos i continuar construint un poble més unit i viu”

    17 de Juny de 202613 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.