Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El volum de negoci de les empreses de la demarcació de Girona supera per primer cop els 37.000 milions d’euros
    • Figueres organitza una jornada de treball per connectar empreses de l’Empordà dedicades al benestar i generar activitat a la comarca
    • El Trull, molt més que un restaurant
    • 2a Trobada d’ex-alumnes de l’escola de Rabós d’Empordà
    • Ajudes de 5.000 euros per a joves de Figueres que es desplacen a estudiar amb tren o amb bus interurbà
    • L’Oncolliga posa en marxa la segona edició de #posatelbigoti per donar suport a la investigació del càncer de pròstata
    • L’ABS de l’Escala posa en marxa un Consell de Pacients i Famílies per donar veu a la ciutadania en la gestió diària
    • La Policia Local de Castelló d’Empúries incorpora 50 noves emissores, set càmeres personals i quatre detectors de metalls
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Neus Antonio: «Enfilem el camí cap als 50 anys de la Mostra amb la certesa que el relleu generacional està assegurat»
    Entrevistes

    Neus Antonio: «Enfilem el camí cap als 50 anys de la Mostra amb la certesa que el relleu generacional està assegurat»

    15 de Maig de 202612 Vistes
    Neus Antonio

    Darnius ja respira aroma de bosc i primavera amb l’arribada de la seva emblemàtica Mostra de Flors Boscanes, que enguany celebra la 47a edició. Parlem amb Neus Antonio Calverol, regidora de l’Ajuntament de Darnius

    Arribem a la 47a edició, a un pas del mig segle de vida. En un món tan digital, quin valor té per a Darnius que els veïns i veïnes encara surtin al bosc a collir flors per crear alguna cosa amb les seves mans?

    És una tradició absolutament enriquidora que ens defineix com a municipi. Malgrat la digitalització, Darnius segueix apostant pel valor de l’artesania i el contacte directe amb el nostre entorn. Estem molt orgullosos de la trajectòria d’aquesta Mostra; enguany enfilem ja el camí cap als 50 anys de vida amb la mateixa passió del primer dia.

    La mostra es diu de flors «boscanes». Com marca el paisatge de Darnius i la seva riquesa natural l’estètica dels rams que podrem veure a la Concòrdia?

    L’estètica dels rams que veurem a la Concòrdia és el reflex del nostre entorn. Gràcies a la biodiversitat de Darnius, els participants disposen d’un ventall de flors silvestres per crear composicions on el color i la textura marquen la diferència. És una mostra on la natura local i la inventiva dels darniuencs s’uneixen.

    Hi ha una categoria infantil fins als 12 anys on tots reben premi. Com responen els nens i nenes de Darnius?

    Responen amb molt entusiasme. És fantàstic veure amb quina il·lusió preparen i porten el seu ram; per a ells és el moment més esperat.

    Veu futur i ganes de mantenir la tradició en les noves generacions?

    I tant. De fet, el nostre objectiu és incentivar-los cada any perquè sentin la mostra com a seva. Veure les ganes de les generacions que pugen ens dona la certesa que la tradició està assegurada.

    Què ens diu de la solidaritat i la implicació de la gent del poble aquest gest de regalar coses per als guanyadors de la mostra?

    Demostra una implicació total. Des dels comerços i la restauració fins a empreses i particulars, tothom aporta el seu granet de sorra amb molta generositat perquè aquesta diada sigui possible.

    El cartell d’aquest any torna a ser una peça única feta a mà. Per què és tan important mantenir aquest toc artesanal fins i tot en la difusió de l’esdeveniment?

    Perquè l’artesania és l’ànima de la mostra. Un cartell fet a mà és molt més natural i càlid que un de digital; transmet millor l’essència d’una festa que neix directament de les nostres mans i del bosc.


    47ena Mostra de Flors Boscanes Darnius Diumenge 31 de maig 2026

    Darnius
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Jordi Masquef: “Estem posant Figueres al dia, amb una ciutat més neta, segura i cuidada”

    4 de Novembre de 202610 Vistes
    Entrevistes

    Elvira Fàbrega: “Les tradicions continuen vives quan veus que els infants se les fan seves”

    4 de Novembre de 20268 Vistes
    Entrevistes

    Miguel Ángel Muñoz: «A Roses hi ha molt de talent i els esportistes no deixen de sorprendre’ns»

    4 de Novembre de 20262 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.