Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Comença la collita de Poma de Girona amb el lema ‘Tot l’any, pomes d’aquí’ i una predicció de més de 100 mil tones
    • Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!
    • LA FESTA MAJOR MÉS POLÈMICA
    • Gestió i identitat pròpia: Instal·lacions Aurel Rastrojo
    • Nits de Circ arriba a la sisena edició amb un espectacle que portarà a Roses els millors trapezistes volants del món
    • L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari
    • Living Roses Premium Week sortejarà una setmana d’experiències valorada en 4.000 euros
    • Roses ultima els preparatius de la Festa Major i ja té a punt el programa del nou espai Barraquetes
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    Notícies

    Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava

    19 de Juny de 202611 Vistes
    Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava

    Divuit dels vint-i-un municipis costaners han sol·licitat el programa de suport a la gestió de la salubritat a les platges que promou l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona

    Aquest 2026 es desplegarà en vuitanta-una platges amb sorra o amb dutxes i rentapeus per fer-hi controls microbiològics i actuacions preventives

    Després de la represa del servei l’estiu passat, un cop superat l’episodi de sequera, Dipsalut, Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, manté aquest 2026 el programa de suport a la gestió de la salubritat a les platges, adreçat als ajuntaments del litoral gironí que el sol·licitin. En total, divuit dels vint-i-un municipis de la costa s’hi han adherit per actuar en vuitanta-una platges que disposen de sorra o de dutxes i rentapeus, amb l’objectiu de fer-hi controls microbiològics de la sorra i de legionel·la a les instal·lacions d’aigua.

    Els municipis que aquest any no han sol·licitat el programa són Cadaqués, Portbou i Pals. En el cas de Cadaqués, des de la sequera ja no es demana perquè es van retirar les dutxes i, a més, no disposa de platges de sorra, igual que Portbou, que fa anys que no el sol·licita, i Pals tampoc no l’ha demanat enguany.

    Entre els divuit municipis adherits, n’hi ha dos que han comunicat que no obriran les dutxes aquest estiu: Sant Pere Pescador i el Port de la Selva. D’altra banda, Castelló d’Empúries, Roses i Torroella de Montgrí tindran només rentapeus, si bé Castelló d’Empúries mantindrà també la dutxa adaptada que té a la platja d’Empuriabrava. Blanes i Lloret de Mar obriran dutxes i rentapeus, tot i que es reduirà el nombre de punts disponibles.

    La resta de municipis participants obriran dutxes aquest estiu: Begur, Calonge i Sant Antoni, Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Colera, Llançà, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro i Tossa de Mar. Respecte de l’any passat, els principals canvis són que Palamós obrirà tot el servei (l’estiu passat només va obrir els rentapeus), Llançà tornarà a obrir dutxes i Sant Feliu de Guíxols també les posarà en funcionament. En el cas de l’Escala, encara manca informació definitiva sobre l’obertura d’aquests equipaments.

    El programa es va iniciar l’1 de juny amb les neteges i desinfeccions inicials de les dutxes i els rentapeus de les platges. Els mostrejos per al control de legionel·la començaran a partir de l’1 de juliol, mentre que els mostrejos de sorra es faran entre finals de juliol i el mes d’agost. A partir del 15 d’agost i fins al setembre s’elaboraran els dossiers de resultats i es faran les reunions tècniques amb els ajuntaments participants.

    La corresponsabilitat dels ajuntaments permet arribar més lluny

    El programa de suport a la gestió de la salubritat a les platges que promou Dipsalut inclou la neteja i desinfecció preventiva de tot el sistema de canonades d’aigua que abasteix les dutxes i els rentapeus per tal d’eliminar el risc de presència de legionel·la. Per garantir la seguretat d’aquest procés, els ajuntaments han de col·laborar perquè el tractament es faci correctament i de manera segura. Aquest any es podran fer més actuacions de neteja i desinfecció perquè els ajuntaments s’han corresponsabilitzat en l’adequació del circuit d’aigua de les dutxes per fer-ho correctament.

    En concret, és necessari disposar d’un punt d’injecció que permeti la cloració de tot el sistema d’aigua sanitària de les dutxes i els rentapeus, des de l’inici de la distribució del sistema de canonades fins als punts finals, tal com estableix el pla preventiu de manteniment higiènic i sanitari del programa.

    A més del control de les instal·lacions d’aigua, el programa també inclou altres accions de control de la salubritat a les platges, com ara l’analítica de sorres per conèixer-ne el grau de contaminació microbiològica, així com l’avaluació i la descripció de cada platja. Aquestes actuacions permeten detectar possibles incidències i oferir recomanacions tècniques als ajuntaments per mantenir les platges en bones condicions sanitàries.

    Girona
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    Comença la collita de Poma de Girona amb el lema ‘Tot l’any, pomes d’aquí’ i una predicció de més de 100 mil tones

    7 d'Agost de 20261 Vistes
    Notícies

    Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!

    6 d'Agost de 20269 Vistes
    Notícies

    L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari

    4 d'Agost de 202630 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.