El poble de Vila-sacra gaudeix d’un patrimoni monumental format per l’església de Sant Esteve i el castell-palau de l’Abat, seu de l’Ajuntament. En una obra anterior, del 2010, es va rehabilitar aquesta fortalesa per tal d’enquibir els serveis municipals. A més, l’espai que comunica el temple amb el casal fortificat -la plaça de l’Abadia- ha estat un punt de trobada i de relació veïnal, amb nombroses activitats col·lectives com el Pessebre Vivent, la Passió de Setmana Santa, les desfilades d’armats, el ball del gegant Calçot i el capgròs Ceba, entre altres.
L’Ajuntament de Vila-sacra va plantejar-se fer més amable aquest espai públic i per aquest motiu va sol·licitar finançament a la Diputació de Girona i a la Generalitat de Catalunya. Així, un cop acabades les obres, els seus representants, Miquel Noguer i Josep Guix, respectivament, van participar en la inauguració del nou espai, així com l’equip municipal que ho ha fet possible, amb l’alcaldessa Maria Corbairan al capdavant.
Per tal que aquesta àrea esdevingués encara més acollidora, Jardineria Martí ha plantat diverses plantes per embellir la zona com són el xiprer, el romaní i l’arbre de l’amor i que augmenten el benestar les persones que la visiten. Al seu torn, l’artista Duvan López ha instal·lat l’escultura «la Mà de la Pau», que convida a la reflexió i a la necessitat peremptòria de posar fi a les guerres que hi ha en el món.
daco













