Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El volum de negoci de les empreses de la demarcació de Girona supera per primer cop els 37.000 milions d’euros
    • Figueres organitza una jornada de treball per connectar empreses de l’Empordà dedicades al benestar i generar activitat a la comarca
    • El Trull, molt més que un restaurant
    • 2a Trobada d’ex-alumnes de l’escola de Rabós d’Empordà
    • Ajudes de 5.000 euros per a joves de Figueres que es desplacen a estudiar amb tren o amb bus interurbà
    • L’Oncolliga posa en marxa la segona edició de #posatelbigoti per donar suport a la investigació del càncer de pròstata
    • L’ABS de l’Escala posa en marxa un Consell de Pacients i Famílies per donar veu a la ciutadania en la gestió diària
    • La Policia Local de Castelló d’Empúries incorpora 50 noves emissores, set càmeres personals i quatre detectors de metalls
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Júlia Gil: “La Festa Major és el mirall de la vitalitat i la unió del nostre poble”
    Entrevistes

    Júlia Gil: “La Festa Major és el mirall de la vitalitat i la unió del nostre poble”

    1 de Juliol de 202617 Vistes
    Júlia Gil

    Parlem amb Júlia Gil, alcaldessa d’Avinyonet de Puigventós.

    Ja tornem a ser a les portes de Sant Jaume. Què sent una alcaldessa en veure que el poble es torna a engalanar de festa?

    És un orgull immens i, alhora, un moment de molta il·lusió. Veure els carrers plens de vida i els veïns i veïnes preparant-se per compartir aquests dies tan especials és una de les imatges més boniques que pot viure una alcaldessa. Sant Jaume és una festa que ens identifica com a poble i que reforça els llaços entre generacions. És temps de retrobaments, de tradicions i també de mirar endavant amb esperança.

    El municipi creix i evoluciona, però la Festa Major manté la seva essència. Com s’aconsegueix equilibrar la modernitat amb el respecte a les tradicions de sempre?

    L’equilibri neix de manera natural quan s’estima el poble. Avinyonet evoluciona, s’adapta als nous temps i acull noves famílies, però les nostres arrels són les que ens mantenen sòlids. La clau és fer que les tradicions no siguin un element estàtic del passat, sinó una eina viva d’integració. Quan un veí nou participa en els actes de Sant Jaume, es converteix immediatament en part de la nostra història. Innovar no vol dir oblidar qui som, sinó fer l’espai més gran perquè tothom hi càpiga.

    Com viu la implicació dels joves i de les entitats en el programa d’actes?

    Una de les meves grans satisfaccions és veure com les entitats de sempre continuen al peu del canó aportant la seva experiència, i cada cop hi ha més jovent amb ganes de dir-hi la seva i d’implicar-se en l’organització. La Festa Major no només la fa l’Ajuntament des d’un despatx, també la fan els veïns i veïnes que dinamitzen les activitats i que hi posen hores de manera voluntària. Aquesta energia compartida és la que fa bategar Avinyonet.

    Més enllà d’una celebració, quina importància té Sant Jaume per projectar Avinyonet de Puigventós cap a l’exterior?

    Qui ens visita per Festa Major no només troba una bona oferta lúdica i cultural, sinó que descobreix la identitat, el patrimoni i el caràcter acollidor d’Avinyonet. És una oportunitat d’or per demostrar que som un poble actiu, amb ganes de fer coses i amb un futur brillant.

    Per acabar, quin missatge li agradaria transmetre a tots els veïns, veïnes i visitants?

    Que surtin al carrer, que gaudeixin de cada retrobament i que visquin intensament la festa. Desitjo que la gresca, el respecte i la bona convivència siguin els grans protagonistes d’aquest Sant Jaume, perquè tothom en pugui gaudir amb alegria i responsabilitat. Molt bona Festa Major a tothom!


    Festa de Mas Pau

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Jordi Masquef: “Estem posant Figueres al dia, amb una ciutat més neta, segura i cuidada”

    4 de Novembre de 202610 Vistes
    Entrevistes

    Elvira Fàbrega: “Les tradicions continuen vives quan veus que els infants se les fan seves”

    4 de Novembre de 20268 Vistes
    Entrevistes

    Miguel Ángel Muñoz: «A Roses hi ha molt de talent i els esportistes no deixen de sorprendre’ns»

    4 de Novembre de 20262 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.