Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El volum de negoci de les empreses de la demarcació de Girona supera per primer cop els 37.000 milions d’euros
    • Figueres organitza una jornada de treball per connectar empreses de l’Empordà dedicades al benestar i generar activitat a la comarca
    • El Trull, molt més que un restaurant
    • 2a Trobada d’ex-alumnes de l’escola de Rabós d’Empordà
    • Ajudes de 5.000 euros per a joves de Figueres que es desplacen a estudiar amb tren o amb bus interurbà
    • L’Oncolliga posa en marxa la segona edició de #posatelbigoti per donar suport a la investigació del càncer de pròstata
    • L’ABS de l’Escala posa en marxa un Consell de Pacients i Famílies per donar veu a la ciutadania en la gestió diària
    • La Policia Local de Castelló d’Empúries incorpora 50 noves emissores, set càmeres personals i quatre detectors de metalls
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Notícies»L’Hospital de Figueres i ‘Maya’s Illusion’ s’uneixen per decorar el càncer amb motius marins
    Notícies

    L’Hospital de Figueres i ‘Maya’s Illusion’ s’uneixen per decorar el càncer amb motius marins

    16 de Setembre de 20265 Vistes
    L'Hospital de Figueres i ‘Maya's Illusion’ s'uneixen per decorar el càncer amb motius marins

    • S’ha adequat l’Hospital de dia mèdic i oncològic del centre amb vinils d’il·lustracions marines dissenyats per reduir l’estrès dels pacients durant els tractaments.

    • La intervenció ha anat a càrrec de “Maya’s Illusion”, Decorem el càncer”, en col·laboració amb la FECEC Junts contra el Càncer i la Fundació Roses Contra el Càncer, entitat federada en el territori.

    L’Hospital de Dia oncològic i mèdic de l’Hospital de Figueres ha renovat la seva imatge amb un nou disseny per a les parets de les sales de tractament, els boxs i la sala d’espera. Es tracta d’una composició acolorida de vinils de peixos i coralls que evoquen el fons marí i connecten l’entorn sanitari amb el paisatge del litoral de l’Alt Empordà.

    Aquests vinils de motius marins, dissenyats amb tonalitats alegres i d’alta visibilitat, són obra de la interiorista Marta Prats i de la il·lustradora Eli Flos. Amb aquesta intervenció a l’Hospital de Figueres, ja són quatre les realitzades en hospitals catalans per “Maya’s Illusion. Decorem el càncer”. És una iniciativa d’humanització d’espais hospitalaris que té com a objectiu crear ambients més acollidors perquè els pacients se sentin en un entorn que els ajuda a evadir-se del procés de malaltia durant la seva estada en un centre sanitari. La iniciativa ha comptat amb el suport de la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) i la Fundació Roses Contra el Càncer, entitat federada al territori.

    “En els últims anys, gràcies en part a la implicació de les entitats del territori, estem humanitzant diversos espais de l’Hospital de Figueres. Tenim clar que l’assistència ha de caminar cap aquí: fer que l’entorn sanitari sigui més amable i confortable”, ha explicat la directora infermera de la FSE, Paqui Abulí. “Hem d’aconseguir que, malgrat passar per un procés de malaltia com pot ser el càncer, l’estada de les persones ateses pugui ser també una experiència de benestar. Per això, volem agrair a ‘Maya’s Illusion’ i a la FECEC el seu projecte, i a la Fundació Roses contra el càncer el pensar sempre en nosaltres i donar-nos suport”, ha afegit.

    Per la seva banda, la presidenta de la Fundació Roses Contra el Càncer, Núria Páramo, ha destacat el compromís de l’entitat amb aquelles iniciatives que contribueixen a humanitzar l’atenció oncològica: “Que aquest projecte arribi a l’Hospital de Figueres té un significat especial per a nosaltres, perquè és un centre de referència per a moltes persones del nostre territori. Des de la Fundació considerem que humanitzar l’atenció també significa cuidar els espais on aquesta té lloc. Per això, poder formar part d’una iniciativa que transforma l’entorn de l’Hospital de Dia oncològic i mèdic és una oportunitat per continuar avançant en una atenció més centrada en les persones”.

    Sobre Maya’s Illusion

    «Maya’s Illusion, Decorem el càncer» és una iniciativa d’humanització de sales de quimioteràpia que té com a objectiu crear espais més acollidors, afavorir el benestar emocional dels pacients, millorar l’atenció a familiars i adequar l’entorn de treball del personal sanitari.

    Impulsat per Maya Recio (1971-2023), pacient de càncer, i Natàlia Roca, professional del sector de la decoració, el projecte busca transformar el màxim nombre possible de sales de quimioteràpia d’adults mitjançant la col·laboració amb interioristes de renom. Aquestes actuacions s’executen sense cap cost directament ni recurrent per als hospitals.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Notícies

    El volum de negoci de les empreses de la demarcació de Girona supera per primer cop els 37.000 milions d’euros

    5 de Novembre de 20262 Vistes
    Notícies

    Figueres organitza una jornada de treball per connectar empreses de l’Empordà dedicades al benestar i generar activitat a la comarca

    5 de Novembre de 20264 Vistes
    Notícies

    Ajudes de 5.000 euros per a joves de Figueres que es desplacen a estudiar amb tren o amb bus interurbà

    4 de Novembre de 20268 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.