Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Festa Major i Fira de l’Oli a Ventalló
    Entrevistes

    Festa Major i Fira de l’Oli a Ventalló

    23 de Setembre de 2024182 Vistes
    Festa Major Ventalló

    Remei Costa, alcaldessa de Ventalló ens parla de la festa major i la fira de l’oli, dels dies 27, 28 i 29 de setembre.

    Quin paper té la fira de l’Oli en la dinamització del municipi de Ventalló?

    La Fira de l’Oli té un paper cabdal, primer perquè ens presenta davant de nosaltres aquest passat de fortalesa, de treball i esforç en la producció d’oli en aquests olivets. Una feina feixuga, però que diu molt de la nostra gent.

    I alhora que ens lliga al nostre passat, ens projecta al futur. Un futur posant el valor el territori i la tradició agrícola de productes de proximitat de gran qualitat com és en aquest cas l’Oli de Ventalló.

    L’olivera té una simbologia molt especial i ens mostra reflectida en la seva essència la capacitat de superar el pas del temps mantenint-se arrelada a la terra, suportant glaçades i sequeres.

    Quina importància té l’oli d’oliva empordanès per al territori i què fa que sigui tan especial? Quants productors locals d’oli hi participen?

    Malauradament amb el pas dels anys l’agricultura ha sofert moltes transformacions en el seu tarannà, els productors locals sovint i per causa de la falta de relleu generacional han anat tancant les activitats. Actualment, només tenim un trull en funcionament, però molts propietaris han mantingut olivets pel consum particular i així preservar d’alguna manera aquest llegat històric.

    Des de l’organització de la Fira de l’Oli de Ventalló, convidem molts productors a participar en la nostra festa perquè el públic que ens visita pugui veure el ventall d’oli que hi ha a la zona. També es proposa tast d’oli de diferents varietats.

    L’oli és un element que no exclou a ningú, així com en el tast alguns vins la canalla i persones que puguin tenir alguns problemes de salut, se’ls exclou. Amb l’oli no és així, admet a tothom i això és l’esperit que volem traslladar a la comarca: l’olivera representa la resiliència del territori i l’oli la capacitat inclusiva de la nostra gent.

    La Fira es caracteritza per incloure un gran nombre d’activitats culturals i d’oci paral·leles. Quines activitats destacaries en l’edició d’enguany?

    Aquest any tenim un programa que ens ha il·lusionat molt, hem rescatat una antiga llegenda, anomenada La comtessa de Molins i el Gegant de Ventalló, de la que hem editat un conte pels nens que hem distribuït per l’escola i hem fet construir uns gegants i capgrossos. Amb l’ajut de l’associació de Joves Pescallunes de Ventalló els farem ballar per la festa.

    Volem amb això engrescar i formar una colla gegantera per donar a conèixer la llegenda al territori, en el foment dels valors com la inclusió i la fidelitat que es veuen reflectits en el conte. Alhora que recuperem una part del passat del nostre territori que ens uneix com a poble en un sentiment fort d’orgull i pertinença al municipi.


    Festa Major Ventalló
    Fira de l'Oli Ventalló
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027

    17 de Juny de 202619 Vistes
    Entrevistes

    Raquel Domínguez: “És hora de fer les coses millor a Castelló i Empuriabrava”

    17 de Juny de 20268 Vistes
    Entrevistes

    Joan Marc Poch: “La Festa Major és una oportunitat per retrobar-nos i continuar construint un poble més unit i viu”

    17 de Juny de 202614 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.