Antonio Martin, regidor de Castelló d’Empúries, té clar quines són les línies d’actuació en habitatge i serveis públics
– Amb la teva experiència aquests mesos, com definiries, de “salut”, el municipi?
Al llarg d’aquest any i escaig que formo part d’aquest govern hem fet importants actuacions per tal de millorar el dia a dia dels nostres conciutadans. Com bé sabeu, Castelló d’Empúries té la singularitat particular de comptar, entre altres, amb dos grans nuclis: el centre històric i Empuriabrava. Des del punt de vista d’aquesta particularitat, tenim clar que un dels nostres objectius principals és oferir a tothom uns serveis públics que satisfacin a tots i cadascun dels habitants.
N’estic segur que la “salut” del municipi és millorable, això sempre. Un dels meus objectius principals és treballar de valent perquè aquesta salut millori al llarg d’aquesta legislatura. Per això hi som: per millorar allò que altres ens han deixat.
– Quines actuacions t’agradaria fer efectives properament, quant a habitatge i serveis públics?
Com a regidor d’aquest departament, estic satisfet amb la campanya que en aquests moments estem portant a terme. “Obre la porta al lloguer amb garanties” és una iniciativa que vol revitalitzar les propietats buides i, alhora, proporcionar opcions d’habitatge a preus raonables.
També estem millorant la via pública amb asfaltatge de carrers, fent noves voreres i habilitant parcs. Tot i això, el que personalment estic portant a terme és la reorganització dels departaments d’Espais i Serveis públics. Amb aquesta iniciativa segur que aconseguirem donar un millor servei a les necessitats del nostre municipi.
– En termes d’habitatge, com t’agradaria que fos Castelló d’Empúries d’aquí a tres anys?
M’agradaria haver millorat, gràcies a les nostres polítiques d’habitatge, el tema de lloguer assequible: som conscients de la creixent demanda d’habitatges actualment. En l’àmbit de construcció i promoció d’habitatge públic també estem atents a les noves iniciatives que el govern de la Generalitat vol posar en marxa. Si ens hi podem acollir, farem tot el possible perquè Castelló disposi d’un bon parc d’habitatges a preus raonables.


