Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Entrevistes»Agustí Ayats, Portaveu Grup Municipal SOM: “Què passa amb CENET?”
    Entrevistes

    Agustí Ayats, Portaveu Grup Municipal SOM: “Què passa amb CENET?”

    19 de Novembre de 20243 Vistes
    Agustí Ayats

    Es percep un cert malestar amb la gestió del servei d’escombraries, neteja viària i de les platges del municipi. D’aquest malestar en porta causa la següent pregunta: Que passa amb CENET? És una pregunta que no té una resposta senzilla, atès que ella mateixa obre nous interrogants, com per exemple: ¿Per què la Sra. Anna Massot, en el debat organitzat per Empordà TV el maig de l’any 2023, llavors primera tinent d’alcalde i avui alcaldessa, interpel·lada pel portaveu del Grup Municiapl de Som i cap de l’oposició Agustí Ayats, respecte de l’estat de la necessària renovació de la forma de gestió d’aquest contracte, va respondre taxativament: “… els deures estan fets …”? I pel contrari, en el darrer ple ordinari, el del mes de setembre, es va dur a aprovació la proposta per a la continuïtat d’aquest servei per part de l’empresa CENET 06 SA fins el 31 de desembre de 2025?

    La situació és la següent: El contracte havia de finalitzar el 31 de desembre de 2023, en canvi, l’Ajuntament no va preparar a temps un nou procés de licitació, ni tan sols ha difinit clarament com es gestionarà el servei en el futur. L’Ajuntament ha contractat un estudi per a explorar noves formes de gestió, de fet, el maig del 2023, s’estava a punt d’encarregar aquest estudi. El que deixa clar que aquest govern, que és hereu del govern de la legislatura anterior, no té clar si vol continuar amb un model de societat mixta, municipalitzar el servei, o externalitzar-lo completament a una empresa privada. Els deures estaven fets?

    Estendre la vigència de la societat i prolongar la continuïtat de la prestació d’aquest servei per part de l’empresa CENET 06 SA fins al 2025 és una solució temporal i reactiva, que evidencia la manca de planificació a llarg termini, la qual cosa porta a haver de prendre decisions a córrer cuita per evitar el buit en la prestació del servei. Els deures estaven fets?

    Consultats els informes que acompanyen la proposta, i posats en consideració de diversos professionals, hem arribat a la conclusió que aquesta prolongació derivada de la necessitat de garantir la continuïtat d’un servei essencial, ha requerit l’ús de la jurisprudència i d’una interpretació molt flexible de la legislació. Avui podem afirmar sense por a equivocar-nos que en el debat electoral de l’any 2023, l’actual alcaldessa no va dir tota la veritat, perquè la veritat és que els deures no estaven fets llavors, ni tampoc estan fets ara. I mentrestant el servei no s’està prestant correctament. els retards i la manca de claredat a l’hora de prendre decisisons acostumen a generar costos addicionals. Tot plegat obre un altre interrogant: Hi ha adults a casa?

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027

    17 de Juny de 202619 Vistes
    Entrevistes

    Raquel Domínguez: “És hora de fer les coses millor a Castelló i Empuriabrava”

    17 de Juny de 20268 Vistes
    Entrevistes

    Joan Marc Poch: “La Festa Major és una oportunitat per retrobar-nos i continuar construint un poble més unit i viu”

    17 de Juny de 202617 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.