La sala d’exposicions de Ca l’Anita de Roses acollirà, del 16 d’octubre al 13 de desembre de 2026, l’exposició Silencis des de dins, de l’artista Marta Teixidó Ribas, una proposta que estableix un diàleg entre la pintura, l’escultura i la poesia per explorar la memòria, les experiències viscudes i el món interior. La mostra s’inaugura aquest divendres, 16 d’octubre, a les 19.30 h.
Silencis des de dins neix, en paraules de Marta Teixidó, «de la necessitat de fer una pausa per observar, reconèixer i acollir el camí que he viscut fins ara». Les 24 obres que la integren conviden a transitar per un recorregut íntim a través dels silencis que, amb el pas del temps, han anat construint el camí interior de l’artista.
La mostra planteja al visitant un diàleg entre dos llenguatges, on pintures-escultures i poemes es troben, s’escolten, i es formulen preguntes mútuament. De vegades, és la paraula qui acompanya la imatge; en altres ocasions, és la pintura o l’escultura les qui aporten una nova lectura al poema. Colors, formes i paraules es converteixen així en fragments de memòria, experiències i moments viscuts.
Un dels trets singulars de la proposta és que els poemes també prenen forma sonora. La veu dels poemes ha anat a càrrec d’Isabel Vidal Font i Ignasi Tomàs Azanza, amb Adrià Carrión Teixidó a la guitarra, i muntatge de Josep Lluis Santiso Rodrigo, aportant una dimensió que amplia l’experiència de la mostra i reforça el diàleg entre les diferents disciplines artístiques.
Amb Silencis des de dins, Marta Teixidó Ribas proposa, en definitiva, un viatge cap a l’interior a través de la matèria, del color, de la paraula i del so. Una invitació a parar, i escoltar els silencis propis, per reconèixer els fragments del camí que ens han portat fins al present.
Horaris de sala:
De dilluns a divendres: de 9 a 13.30 h i de 17 a 19.30 h
Dissabtes i diumenges: de 10 a 13.30 h i de 17 a 19.30 h


