Mònica Casellas, propietària de la botiga Swatch de Figueres, ens avança les tendències d’aquestes pròximes festes. A més dels rellotges, l’establiment té una àmplia gamma de productes per encertar un bon regal per les èpoques nadalenques.
– A vostè, quina part del negoci és la que li agrada més: atendre, aconsellar, preparar aparadors, encarregar novetats…?
El que més m’agrada és atendre, parlar amb la gent… gaudeixo ajudant a la gent a trobar la peça, el regal, perfecte! El fet de treballar de cara al públic em dona vida. Però també és cert que quan surten les noves col·leccions de temporada t’ho passes bé fent les comandes, mirant les peces noves, i pensant què es vendrà més bé i allò que és més bonic i que has de tenir a la botiga. Fas les comandes pensant a trobar la millor peça, aquelles que es vendran més bé i que tothom buscarà.
– Després d’una pandèmia, com es recupera un sector que no és de primera necessitat?
Després de la pandèmia s’ha de donar gràcies que, malgrat que no sigui de primera necessitat, no deixen de ser marques i aquestes marques venen. La gent no ve a comprar un rellotge, la gent ve a comprar un Swatch o Swarovski, que dona prestigi.
– Tenim Nadal en el punt de mira. Quin serà el regal estrella per un amant de Swatch?
Es preveu que la col·lecció de Bola de Drac de Swatch tingui molt èxit en aquestes festes de Nadal i trenqui motlles, són rellotges molt especials, i per tots els amants de Manga i Bola de Drac són molt buscats. Ja se n’han venut forces i crec que serà l’estrella de Nadal de Swatch!
– I de Swarovski?
Per part de Swarovski, aquest any té moltes peces noves, entre elles collarets preciosos. Com que han tret una col·lecció molt i molt treballada, serà difícil dir una peça concreta que triomfi per Nadal.
– Quin és el truc per encertar aquesta mena de regals?
El truc és deixar a qui ve a buscar un regal t’expliqui com és la persona a qui li vol fer el detall, que et digui com és, com vesteix, l’edat, els gustos. Intento, pels anys d’experiència que tinc, orientar al client cap a la peça ideal. Tot i que és complicat, entre el client i jo, intentem encertar! Quan la persona ve i et diu que li ha encantat el regal, te n’alegres molt.