Esteve Gironès Hernández, alcalde de Saus, Camallera i Llampaies.
Quines novetats hi trobaran els veïns respecte a anys anteriors?
La veritat és que hem ideat un programa bastant semblant al d’anys anteriors, ja que som del parer que si una cosa funciona, no la canviïs.
El programa combina cultura, gastronomia, música i activitats familiars. Com s’ha confeccionat perquè arribi a totes les edats?
Com cada any, els actes que programem estan pensats per arribar a totes les edats. En aquesta festa tothom hi pot trobar el seu espai, hi ha actes per a tots els gustos.
Dissabte destaca la Festa d’Escuma i la 22a Baixada de Carros. Quin paper tenen aquestes activitats en la identitat de Camallera?
Després d’algunes edicions, que no es va poder dur a terme per la sequera, l’any passat vam recuperar la festa de l’escuma. Agrada molt als infants i als joves on, a més, es poden refrescar una mica de la calor. La baixada de carros, és un tret identitari de la festa d’estiu de Camallera, juntament amb el sopar popular, ja que són els actes que concentren més assistència de públic. Són uns clàssics d’aquesta festa.
Quin és el principal repte a l’hora d’organitzar aquesta festa?
Organitzar una festa com aquesta requereix la col·laboració de moltes persones per poder tirar-la endavant, ja que implica molta feina logística en la majoria d’actes, per això els hi volem agrair la seva col·laboració.
Quin paper hi juga l’Associació Ben Jove?
Estem molt contents amb la seva implicació, ja que es tracta d’una associació nova de joves, amb moltes idees i ganes de dinamitzar el municipi. Alguns actes de la festa com la botifarrada, la baixada de carros o la nit jove, impliquen l’ajuda de moltes persones per a tirar-los endavant, i des de l’associació ens han expressat la seva voluntat de col·laborar, cosa que els agraïm profundament.
Hi ha algun projecte que l’Ajuntament vulgui incorporar en futures edicions?
Ens agradaria portar algun grup musical famós, però hem de tocar de peus a terra. Som un municipi petit amb un pressupost limitat, i fins que el nostre ajuntament no estigui totalment sanejat, no podem estirar més el braç que la màniga. Així si, anem pel bon camí i crec que en pròximes edicions ens ho podrem permetre.
Quin missatge voldria enviar als veïns perquè participin en la Festa d’Estiu Camallera 2026?
Us animem a venir, participar en les activitats, compartir una estona amb els veïns i gaudir d’un ambient festiu i ple de bon humor. Entre tots fem poble, fem que aquesta edició encara sigui més especial!



