Jordi Agut és gerent dels dos locals del Garatge Agut, un ubicat a Figueres fa més de 50 anys i l’altre al polígon de Vilamalla des del 2009
– En primer lloc, com cal definir els Garatges Agut?
Ens dediquem, bàsicament, a la mecànica, l’electricitat i convertim vehicles dièsel i gasolina a GLP (gas). També instal·lem taxímetres i a Vilamalla, molt sovint, tacògrafs de camions, sempre homologats i amb totes les garanties. Comptem amb un equip ben consolidat de gairebé 10 persones, molt familiar, humà i professional, per l’experiència i bona qualificació de cada membre.
– Com valores la trajectòria del negoci?
Recordo haver passat per èpoques de tot tipus, però poder dir que les coses van sobre rodes, i mai millor dit, en un sector tan explotat, és una gran satisfacció. Ens agrada molt poder dir que tenim clients de gairebé tots els racons de la comarca, especialment de Roses, de Port de la Selva, de Llançà, de Cabanes, de Capmany… Quant al volum de feina, abans la gent arreglava qualsevol avaria sense pensar-s’ho, ara molta gent fa els mínims que requereix el seu vehicle. Així, avui dia, podríem dir que la nostra feina és més lineal i regular al llarg de tot l’any; abans teníem moments de l’any amb destacats booms de feina.
– Si mires enrere… què trobes a faltar d’altres èpoques?
Abans la feina era molt més senzilla, ara cal anar amb peus de plom i tenir molt presents les feines de gestió, com el reciclatge i els permisos, i la teoria molt ben apresa quant a l’electrònica. Aquest últim és un tema feixuc, però que no pots obviar, ja que ens arriben moltes més avaries electròniques que no pas mecàniques. Per sort, ni a Figueres ni a Vilamalla ens falta de res, ni de mecànica ni d’electricitat: comptem amb equips complets i accessoris de primera marca.
– A banda dels vostres serveis, totalment al dia… per quines altres coses algú ha de confiar en vosaltres?
És evident que ens avala l’experiència de totes aquestes dècades, on la dinàmica familiar no s’ha aturat. El meu gendre i jo venim de la mecànica i hem après de grans professionals. La gent penso que ens tria perquè complim i sempre responem a qualsevol avaria i contratemps: per a nosaltres cada client és com si fos de la família. A diferència dels concessionaris, nosaltres vetllem per la bona comunicació amb tots ells i elles. El boca-orella ens ha fet créixer, ja que a banda dels clients de tota la vida, com deia més amunt, seguim sumant nous clients.