Què motiva a Nautic Service a formar part de la 4a edició del Saló dels Oficis?
La importància del personal: sempre és complicat trobar gent per treballar motivada i formada. Per tant, considerem que és important motivar i formar els alumnes d’ESO perquè puguin entrar de la millor manera al mercat laboral.
Com descriuria aquesta experiència?
Molt positiva. Ens ha permès conèixer altres professionals del sector, els formadors i també els alumnes.
Quines demostracions pràctiques i exemples de feina va oferir Nautic Service als estudiants durant l’esdeveniment?
Nosaltres ens dediquem al manteniment d’embarcacions, per tant, vam portar un petit motor per explicar quin manteniment se sol dur a terme.
Quins són els aspectes més rellevants de l’oferta formativa vinculada al manteniment d’embarcacions d’esbarjo?
En primer lloc, cal molta més formació. I no només més formació, sinó poder arribar més i millor als alumnes. Tal com diuen els professors: no hi ha mai cap alumne que de primeres prefereixi treballar amb embarcacions abans que cotxes.
Quins són els principals reptes i oportunitats que veus en el futur de la formació professional relacionada amb la nàutica i el manteniment d’embarcacions?
Crec que cal crear una formació molt més específica, possiblement també fa falta explicar més als alumnes aquest sector, ja que sovint és una mica desconegut.
Quina és la importància de l’experiència pràctica en la formació dels professionals de la nàutica, segons la teva experiència?
Ara mateix és total: els alumnes surten sense formació suficient. I això s’adquireix amb la pràctica, amb el dia a dia en un taller.
Quins consells donaries als estudiants interessats en una formació en el manteniment d’embarcacions d’esbarjo, basant-te en la teva pròpia experiència i la de l’empresa?
La formació és molt important. Que es formin, i s’automotivin.