Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Aquesta Festa Major, posa’t el mocador i viu les Barraques!
    • LA FESTA MAJOR MÉS POLÈMICA
    • Gestió i identitat pròpia: Instal·lacions Aurel Rastrojo
    • Nits de Circ arriba a la sisena edició amb un espectacle que portarà a Roses els millors trapezistes volants del món
    • L’Hospital de Figueres crea la Unitat funcional del pacient amb peu diabètic formada per un equip multidisciplinari
    • Living Roses Premium Week sortejarà una setmana d’experiències valorada en 4.000 euros
    • Roses ultima els preparatius de la Festa Major i ja té a punt el programa del nou espai Barraquetes
    • Anna Palet: «Hem concentrat la Festa Major en un sol dia perquè sigui més intensa i participativa»
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Empresa i Serveis»Jordi Fabra: “M’agradaria que tothom pogués valorar i conèixer molt més tot el procés que hi ha darrera del treball de la fusta”
    Empresa i Serveis

    Jordi Fabra: “M’agradaria que tothom pogués valorar i conèixer molt més tot el procés que hi ha darrera del treball de la fusta”

    20 de Novembre de 202558 Vistes
    Jordi Fabra

    Jordi Fabra Segarra, amb gairebé 40 anys d’ofici i 25 d’ells a Vilafant, té el seu taller artesà de fusteria i ebenisteria al carrer Església número 8 de Vilafant. Després d’anys de dedicació a la compra-venda de mobles, es va encaminar cap a l’ofici de restaurador, amb la necessitat de “crear projectes únics per posar valor en el treball de la fusta, el qual, malauradament, s’està perdent, també per falta d’aprenents”.

    En el seu taller, l’artesà Jordi Fabra realitza diferents serveis com la restauració de mobles, tornejats amb fusta, art amb fusta massissa, mobles de disseny a mida, venda de tot tipus de ferratges per a cada estil de moble, l’assessorament i material de restauració i venda de mobles antics i peces úniques.

    Des de fa anys i, sobretot avui dia, la seva premissa és satisfer els desitjos i encàrrecs concrets dels seus clients, ajudant a conservar, així, l’ofici. “Sempre val la pena recordar que un moble únic i autèntic és aquell el qual es comença des de zero amb un tauló i amb una idea o disseny únic per cada client. Posteriorment, es treballen els detalls a la fusta i, finalment es posa el focus en els acabats. Des de Vilafant han sortit mobles cap a Europa i Els Estats Units, especialment creats per a clients decoradors”.

    Catalunya i l’Empordà sempre han estat un lloc de pas del comerç. Això ha fet que, per tradició, des de fa anys, el moble català s’hagi nodrit d’influències diverses i propostes d’arreu. “Molts mestres artesans van portar a Catalunya noves tendències interessants, com els mobles d’estil barroc; arribaven per completar esglésies, i llavors fusters i ebenistes de la zona eren contractats per famílies que encarregaven caixes de núvia, armaris o calaixeres per a la llar”.

    A les antigues generacions era així, però ara, malauradament, s’està perdent. “Abans, a les llars, la qualitat del moble era molt superior a la d’avui dia. La fusta massissa de noguer sempre ha estat sinònim de bona fusta i bons mobles”. És important no perdre la història de cada moble i l’estil de cada època; per això Fabra, recentment, ha adquirit mobles que no vol que es perdin o voltin pel món, com per exemple calaixeres, canteranos i arques dels segles XVII i XVIII del moble català.

    Una de les seves últimes feines destacades és la que va realitzar durant el 2024 per un decorador important, qui necessitava unes cadires úniques per decorar un destacat hotel de Barcelona. Fabra va rebre l’encàrrec de fer realitat aquest conjunt de cadires de noguera amb el seient de balca, el qual en va fer un exemplar únic, inspirat en un model de cadira antiga segons el gust del client.

    “Tot i que, avui dia, en un habitatge hi pugui predominar una decoració moderna, s’hi poden incloure, igualment, peces d’època de fusta noble, com per exemple fusta de noguera, cirerer o caoba, o inclús de menys qualitat com el pi, sempre segons el pressupost de cada client”.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Dona Empresària

    Gestió i identitat pròpia: Instal·lacions Aurel Rastrojo

    4 d'Agost de 20268 Vistes
    Empresa i Serveis

    Fusteria Ebenisteria Cano ha traslladat la botiga al carrer Grècia de Figueres, on té el taller, per donar un millor servei al client

    30 de Juliol de 202694 Vistes
    Empresa i Serveis

    Únic obre les portes a Figueres amb un espai dedicat a la creativitat i la pintura sobre ceràmica

    2 de Juliol de 202656 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.